fredag 5 januari 2007

into the great wide open

jag sitter lätt lamslagen framför min jobbdator. den är jättefin. den har en buffy och spike-bild som skrivbordsunderlägg. jag ska lämna den nu, jag är KLAR. jag har levererat mina sista filer till den stora tidningen, jag har skickat ut de sista skivorna till mina recensenter. när jag går ut genom dörrarna börjar en åtta månaders fika-paus, helt sjuuuuuukt.

jag fattar ju att det inte kommer vara nån dans på rosor, det där mamma-livet. men jag inbillar mej att mitt barn kommer vara ursnällt och sova supermycket medans mamma kan lacka naglarna, surfa perez hilton och läsa britt-vogue i lugn och ro. eller kanske läsa de där litteraturvetenskapsböckerna som stått och dammat ett år. utveckla mina skills i grand theft auto. det kommer bli toppen.

fika?

Inga kommentarer: