söndag 14 januari 2007

...och med tungan rätt i mun

det verkar som att det bär av mot fjällen. jovisst. jag hatar kyla, jag hatar skidor, jag hatar after ski. det är en grad av folklighet jag lade bakom mej tillsammans med coverbanden på pizzeriorna och syltlökarna man föråt sej på på afterworken. andra, annars helt normala människor, kan släppa loss och tycka det är kul att ta på sej dumstruten, svinga bärs och skråla till who the fuck is alice och jag... respekterar det. men jag kan inte LATTJA after-ski. jag är fan uppväxt på en after-ski som heter sala statt. och självklart ska jag inte ut i snön och härja i nån otymplig gräll overall. nej nej nej, jag ska kolla på "six feet under"-boxen när de andra är ute och tumlar. jag hatar att bli blöt. jag hatar att bli svettig. men jag gillar min kille hemskt mycket, så snart barkar det uppåt.

Inga kommentarer: