torsdag 18 januari 2007

we can dance if we want to, we can leave your friends behind, cause your friends don't dance and if they don't dance, well they're no friends of mine

jag försökte komma på när jag blev kär i min kille. jag minns inte, och det känns så himla nonchalant av mej. jag antar att det hände nångång tidig sommar 2005, förmodligen hultsfred. jag minns att han skickade ett mail till en mailinglista vi båda var med på och ba "hej kompisar jag vill leka jättemycket hela tiden för jag är singel nu" typ och jag minns jag inte brydde mej nämnvärt. så blev det hultsfred och jag körde dit i en liten liten bil med riche-jesus och bergman rock. jag har så länge jag kan minnas haft en crush på tomas öberg. han var mycket trevlig. det är året då magic numbers styr min värld och jag ser konserten med min blivande kille. vet ej varför. han håller om mej och vi grinar båda på "hymn for her" och dagen efter kommer han med en bandare på backstageområdet och fredrik är skitsur och ber honom sänka den jävla volymen och samma natt dansar vi tills solen går upp i backstagebaren. jag minns han hade någon tjej efter sej och att han var så lång och att han tog i mej när vi dansade till indiehitsen och min mun smakade rök och vinet var dåligt, billigt och underbart. de där morgontimmarna minns jag som magiska, fyllan var på topp och jag och lina var i våra essen och mitt i allt stod den där sjukt långa killen och hade ett harem av bruttor runt sej som en jävla midsommarkrans. på nåt vis hånglade jag i stället med min granne i nåt nedpissat dike och dagen efter ser jag hur mannen i mitt liv argumenterar med en tjej bakom vid bajamajorna. hon är anklagande, han håller upp händerna i en typisk "hey, i didn't do it"-gest. och så dansade han med sin brorsa och fienden på scenen bakom hidden cameras och då var jag där och glodde, bakis som as, med fluffy och det var toppen och sen så såg jag han nog inte mer. på söndagen är jag matt och jag kör bilen hem, det är strålande sol och annie hellström sover i baksätet. jag kedjeröker när jag rullar längs vägarna och jag har magic numbers på hög volym. undrar om jag tänkte på min kille då. tänkte jag på grannen? haha, guuuuud, natten innan hade jag gjort bort mej som ett as och bjudit hem han och johnossi-killarna på efterfest till guiden-huset och vi drack vin till sju på morgonen och jag var skittrött men ville ändå hångla med honom och sen så skulle de andra gå och han ba' jag mä och jag sa nejje och han ba jo och så gick dom. snopet.

Inga kommentarer: