lördag 27 januari 2007

it won't hurt to find love in the wrong place, i've been hurt before but all the scars have rearranged

i kväll ska jag på magic numbers. meddelas endast på detta sätt. jag tror att det är sjätte ggn jag ser dem, första var i lilla baren på riche och jag och quetzala var där och det var nåt lokko-hajpat band och vi var mest där för att... well, vi var alltid där. de höll på i evigheter, urtrist. sedan spelade de några månader senare igen, på berns. jag och q var där för att... well, vi var alltid där. observera att det här var på stenåldern då berns matsal var det ljuvligaste stället att vara på, världens bästa uppsamlingspöl av mediaslusk och desperata själar. åter igen, de höll på i en evighet och vi sneglade på andres och lisa och ba' guuuud vad är det vi inte fattar. sedan recenserade jag skivan i nöjesguiden, gav den full pott, insåg att jag varit dum i huvudet och så såg jag dem en tredje gång på hultsfred med min blivande kille. sen så spelade de på mondo, detta har jag mycket svaga minnen av. jag tror att jag och quetzala hade iPop den kvällen, jag är där men har fått dispans för att dra till mondo och se dem. tror jag delar taxi med fredrik, filip och fredrik. fredrik vill bjuda på whiskey och jag vill spy. urpackad. magic numbers gör en cover på beyonces "crazy in love" och jag har för mej jag tyckte det var lite töntigt. tillbaka till iPop där min kusin kalle är, skitarg, för han har varit på bear quartet på nalen och de hade varit jättecrapiga. och nu senast jag såg magic numbers var på en minispelning på ett knökat debaser alldeles före jul. kärlek kondenserade från taket, jag och q stod och hoppade i en soffa och jag var gravid och spiknykter och fruktansvärt röksugen. det var en ruggigt bra spelning, gick dock innan sista låtarna för jag ville se most valuable players på kriiig. deras spelning var inte så bra dock.

i kväll gör de en cover på "running up that hill"!

3 kommentarer:

Schmarro sa...

Kul att du minns att jag också stod där i soffan med dig. Det var vi som var där. Sen gick vi till Kriig.

popmorsa. sa...

nä är det sant? jag hade fan glömt det. förlåt.

Ida sa...

Spelningen på Debaser var fan det bästa jag har sett. Och en cover på favvo-Kate av favvo-tjockisarna bådar ju rätt gott för kvällen.