fredag 20 mars 2009

And we'll all float on, all right!

Nya Moneybrother-singeln heter "Born under a bad sign". Skitbra, tror jag. Jag hade lite problem med den här Pengabrorsan-prylen, men hans 2 första skivor tyckte jag jättemycket om. Tycker Anders röst är urhet. På den här nya singeln är han tillbaka i det där hitträsket som jag älskar. Och så är det synthklatschtrummor inbakade i alla de klassiska rockinstrumenten. Oerhört catchy. Refrängen påminner om nån annan låt, jag har det på tungan, men kan inte komma på vilken. Om jag skulle gå ut och göra stan någon gång den närmsta veckan, vilket jag naturligtvis inte ska, så skulle den här vara varannan låt på min förfest. Kan tänka mej den blir än mer grym live, med lite drivigare komp. Om man drar ned takten så påminner den om "Float on" med Modest Mouse.



Okej, inte oerhört mycket, men om man vill så. "Float on" är sjuuuuuukt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vet du var man kan hitta texten till MB's nya "Born under a bad sign" Den är ju såå bra.

LG