måndag 23 mars 2009

Ryktet om min död är betydligt överdrivet

Alltså, jag GÖR ju saker. Jag sitter ju inte och dumglor ut i tomma intet. Jag läser till exempel den här, den fick jag av Agnes och Axel på Hannas födelsedag. Äras den som äras bör liksom:



Den är skitbra och ingår i serien A song of fire and ice. Fantasy baby, it's fantasy. Om man kunde adoptera en bokhandel skulle jag adoptera Science fiction-bokhandeln i Gamla stan. Finns fyra böcker, ska komma tre till, och HBO (!!) har gett greenlight för att filma. HBO. Bästa tv-bolaget. Varje bok är tänkt att bli en säsong och producenterna har Battlestar Galactica som inspiration; karaktärsbaserad action. Inga Braveheart-scener mao.

Och så lyssnar jag ju faktiskt på musik. Jag gillar att kokettera över att jag inte gör det, men fortfarande gör jag det nog än the average Joe. Mest lyssnar jag på den här, en sjukt bra samlingsskiva med flera av mina favvoakter (Arcade Fire, Bon Iver, Feist, My morning jacket, Andrew Bird, Yo La Tengo... alltså, nästan alla som medverkar är sjukt bra):



Vad gäller teve har jag avslutat helt fantastiska Mad men och ska ge mej in på The Wire. Har sett säsong ett, för uralänge sedan, men alltså. På riktigt. JAG FATTANTE VAD DOM SA! Samma sak med Deadwood. Man ba "Vaaaa...??". Så nu ska jag ge det ytterligare ett försök. Saknar Omar lite också. Och alla andra älskar det ju. Jag vill också vara med!

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA exakt därför jag tjackade The Wire s01 för en hundring. vill fatta med en gång och inte låtsas fatta och inte gilla. typ.
-freja

Anonym sa...

The Wire! Världens bästa serie, sätt på text och njut

Anonym sa...

engelsk textning är ett måste till dessa fantastiska serierna.

Unknown sa...

Ah Emelie jag är besatt. Mitt liv går ut på att komma hem från jobbet, fixa middag som intas framför tvn och den dåliga thailändska kopian jag lånat av Kalle för att sedan hetstitta på avsnitt efter avsnitt i svartvitt. (Kopian funkar inte så bra i vår playstation-dvd-spelare) Jag är nu mitt i säsong tre och har en crush på eh ja Omar.