måndag 16 mars 2009

Hoho! Hoho!

Vår ekonomi är körd i botten just nu. Jag var dessutom sent ute med faktura för stora jobb, så jag kommer inte få ett öre i slutet på den här månaden. Vi har inte ens pengar till hyran i nuläget. Har ojat mej hela dagen över detta, min kille drar dessutom till Alperna på fredag, en resa bestämd och betald sedan länge. Hej ensamheten, hemmasittandet, denna gången helt utan tröst i form av dyra och lylliga grejer. Det är ju en sak att uggla hemma med Ben and Jerry eller kanske nån lyllig ost. Uggla hemma med extra pris-mandariner har lite mer falnad glans.

Hur som helst, detta har jag ojat mej över och så klockan sju i dag när jag som vanligt skulle sätta på "Vem vet mest" (älskar Rickard Olsson) så dog projektorlampan. Poff! sa det bara. En sån kostar tre tusen. Så jävla typiskt.

Här är min planeringskalender för den kommande tiden: UGGLA HEMMA I TIO DAGAR MED EXTRA PRIS-MANDARINER UTAN TEVE.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha "lylliga grejor" och "lyllig ost", älskar't!
däremot lider jag med dig och avsaknaden av tv. jag skulle dö. du får väl hålla till godo med datorn, det näst-bästa.

I sa...

Usch. Jag ugglade hemma utan lampor i lägenheten förrförra veckan, det var deppigt. Ditt är ju mycket värre. Du får bjuda hem dig själv till folk på middag och filmkvällar och så. Till folk som har B&J hemma.