onsdag 25 mars 2009

Cause I'll rip the mike, rip the stage, rip the system, I was born to rage against 'em

Jag älskar actionfilmer. Min bästa film är "Die hard", ettan alltså, kan varenda replik. Jag är medveten om att jag har många "bästa filmer", säkert tio, men Bruce i den här rullen... så himla bra. Filmerna måste vara smarta, göra mej impad med ett stumt "wooo-aah" på läpparna. Är hemskt förtjust i tekniska actionfilmer, när man kontrollerar bankomater och kan styra rödljus och sånt. Där övervakningskameror kan se hjälten hela tiden och allt är knivigt. Biljakter, not so much, det är urtråkigt. Det måste vara fiffigt och inte bara k-pistar. Nu har jag precis kaffepaus i "Eagle eye" med Shia LeBoeuf. Osäker på stavning där. Den är spännande och urateknisk. Men att den här LeBoeuf-personen är nån sorts sexsymbol i USA, sen Transformer-rullen, det är för mej en gåta asså.

1 kommentar:

Matsy sa...

Medge att nånstans efter kaffepausen spårade den ur. Och Shia är het.