torsdag 19 mars 2009

Att göra en annans olycka till sin egen

Jag tycker det är ett hemskt dåligt omen och så jävla tragiskt att skådespelerskan Natasha Richardson gick bort efter en skidolycka igår. Efterlämnar maken Liam Neeson och två barn. Jag är inte så bra på det här med omen, men jag finner det som jävligt jobbigt att höra dagen innan min kille ska till Chamonix och säkert OFFPISTA och GÖRA TUFFA GREJER och kanske STAJLA LITE. Och så ska han åka buss dit, slingerikrokiga vägar runt berg och raviner och skit. Fan. Varför skaffade jag inte barn med någon som tycker pussel är the shit? Vespa på sin höjd. Hajja sen när Hanna kan cykla och blir nio och ska ta sej själv till närliggande ställen. Eller när hon är femton och ska på hemmafest i Täby och blir full och går mitt i gatan och blir ihop med en ligist. Eller börjar på gymnastik som tioåring och ska stå på nån jävla plint och göra livsfarliga grejer. Eller när hon på MIN INRÅDAN börjar med hästar och så är hon på ridläger och så ringer en anonym röst och ba det har hänt en tråkig grej. Gud, vad har jag gett mej in på.

Inga kommentarer: