måndag 2 mars 2009

Sound of silence

Ljudbok är mitt nya heta. Jag cyklar, jag går, jag lyssnar. Allt går mycket fortare än min tidigare syssla, dvs när jag gick överallt med en bok framför fejjan. Ett under att jag inte brutit något när jag staplat fram, steg för steg ut i tomma intet, med hjärnan helt fokuserad på hur till exempel ett monster ska börja käka på någon. Jag har nästan helt uteslutit deckare och vanliga romaner ur mitt läsande. Allt är sci-fi. Barnböcker. Böcker helt utan sex, bara hjältar, häxor, good and evil. Det är också bra med just ljudbok när man cyklar, man hör fortfarande trafiken och tystnaden bortom den. Kan ju vara bra. Det enda lite problematiska är när hjärnan börjar vandra och man tappar koncentrationen en stund. Då har man tappat ett halvt kapitel och nån har dött och man fattar ingenting.

Han som läser boken heter John Slattery och är killen som spelade politikern som gillade kiss-sex i "Sex and the city". Han är gift med George Clooneys gamla fru.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Framför allt är han ju Sterling i Mad Men!

Popmorsan sa...

jag kollar inte "mad men"! lägger till ett ÄNNU, för jag tror jag kommer gilla den serien väldigt. jag har bara inte hunnit. i min värld är john slattery mest han som är ihop med tjejen som ed är kär i i teveserien "ed".

Anonym sa...

Nej, nej, ursprungligen är John Slattery killen från WWII tv-serien Homefront som gick på 1990-talet! Det är så jag minns honom.

Popmorsan sa...

men jaaaaa, detta är helt utan att googla nu, är det den där serien som utspelas i usa på typ trettiotalet och det är krig och alla tjejer har jättefina klänningar och det är mest kärlek och dramatik? med pappan i friday night lights och mamman i gossip girl?

Anonym sa...

Jag det är den. Jag älskade honom i den! Minns fortfarande när han pratade om facket och symboliserade med att en penna i en näve var lätt att bryta av, men att flera inte gick att bryta. Älskade Kelly Rutherford i den med, och kan därför aldrig sluta.

Anonym sa...

Hur kan du ha missat Mad men? Get with the tv program!

Popmorsan sa...

Jag har inte MISSAT. Jag har skjutit på det. Som du med BSG. Det är fan skam att du inte sett det ännu!

Anonym sa...

Javisst! Den utspelades under andra världskriget dock, och tiden därefter. Jag minns mest de röda läppstiftsläpparna, vet inte vem de tillhörde.