måndag 23 mars 2009

Hello darkness my old friend

Jag känner mej hemskt oinspirerad. Lite vilse. Jag är här hemma, läggan är spotless, all tvätt är tvättad, alla sex tvättarna prydligt ihopvikta på rätt plats. Och det kryper i mej. Jag har köpt nya gardiner. Ids inte sätta upp dem. Hannas ansikte är rent och vältorkat, hennes hår nyschamponerat, vi har varit i parken varje dag. Ätit på rätt tider. Jag är så duktig så. Radion stressar mej, teven gör mej illamående. Jag vill inte träffa nån, absolut inte prata med nån. Och så klart, så känner jag mej ofantligt ensam. I perioder kan man ju tycka att det mesta känns rätt meningslöst. Saknar poäng. Jag tror, utan någon egentlig tvekan, att en sådan period precis landat. Hej och välkommen, old friend.

9 kommentarer:

Anonym sa...

kolla in sista avsnittet av battlestar! inte för att det kommer göra dig mindre deppig... men det är bra!

Anonym sa...

Känner mig lite mindre ensam i min ensamhet nu. Känner igen den krypande känslan. Kommer inte mannen hem snart?

Anonym sa...

det går bra att leva utan tv-serier och killar you know. jag tror en hobby skulle göra dig gott. dessutom borde du överväga att börja intressera dig för ny musik igen, det kan vara så jävla inspirerande.

Schmarro sa...

saker jag skulle göra om jag inte jobbade på dagarna utan hade en massa ME-TIME:

1. gå på bio. köpa kaffe och ha mjukisbrallor och sitta långt fram med jackan som täcke och ba se, se, se saker.

2. shoppa, alternativt låna, böcker.

3. gå på Loretta Lux utställning på Kulturhuset.

4. gå på det här på onsdag:

http://www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=27873&ptid=

Schmarro sa...

ps. alltså allvarligt. jag kan hänka på det här på onsdag om du vill:

http://www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=27014

Lovisa K sa...

jag tycker du ska börja spela innebandy

Schmarro sa...

eller handboll. verkar vara uppslukande.

Anonym sa...

Nej, du ska vältra dig i självömkan och misär tills du tröttnar på det. Det är det enda som funkar. Lite mer drama queen, lite mindre stoisk.

Popmorsan sa...

Åh Mats. Du är som jag.