onsdag 11 mars 2009

I am the resurrection and I am the light

Efter att jag gjort en intervju idag på Stockholms Stadsmuseum, kanske stans mest anonyma museum, det ligger vid Slussen, hade ingen aning om det förrns i morse, så skulle jag kolla lite i affärer hade jag tänkt. Bara kolla. Jag är tyvärr inte gjord av pengar. Men se det var stört omöjligt att inte shoppa loss. Så det blev en supersizad löst stickad grå cardigan, man kan inte äga för många cardigans. Från Monki. Jag brukar sällan hitta nåt på Monki. Allt är så... blommigt och pastelligt. Så var det även på Weekday. "Det är våren", sa min favoritkille där som jag tror heter David. Mmm, tänkte jag och skulle precis gå när mitt öga fastnade på en helt FANTASTISK svart skinnpaj. Second hand, ratt sjavig och med urfiffiga mockadetaljer över axlarna. Hade lätt pröjsat femtonhundra för den, men det är det bästa med Weekday, den kostade bara hälften så mycket. Jag älskar den. Så när jag ändå var på så gott humör slängde jag även raskt på mej tre barnartiklar till Hanna och en vintage palestinasjal med påsydda bjällror. Bjällror! Ännu ett skäl att känna sej som en kossa. Men it's fashion, baby. Fashion.

Inga kommentarer: