måndag 9 mars 2009

En helt ny karriär.

En Coop-pizza senare. Tropicana, pizza med curry är den bästa pizzan. Fryspizza är inte så illa om man dränker dem i tabasco. Nu: ingen smak i munnen.

Jag har lite att fira nämligen. Därav ananaspizzan. Jag har fått ett jobberbjudande. Ett riktigt jobb. Ett med kontor och ansvar och roligt innehåll. Ett med lön och med uppgifter som faller mej på läppen. Ett jobb som på ricko känns som att det är klippt och skuret för mej. Ett där jag får bestämma mycket själv, skriva vad jag vill om musik, mode, teve och film. Ett där alla mina nördkunskaper kommer att kunna användas. Ett med människor jag tycker om. Enligt dem så är jag den enda de kontaktat, jobbet är mitt om jag vill ha det. Vi ska höras mer efter helgen. Jag ska försöka att inte ta ut nåt i förskott. Jag tror att jag vill ha det. Ja, det vill jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men grattis! Låter ju bra som bara den.

Jonas sa...

Grattis! Låter nästan som att det hade varit värt att fira med något mer än bara en Coop-pizza. Men det är klart, det var ju en Tropicana, "den bästa pizzan"...

Anonym sa...

Älskar din blogg, kan inte hjälpa't! Jag väntar så länge jag kan och sen hetsäter jag den som en påse med chips.

I sa...

GRATTIS!

eff sa...

Grattis!

Anonym sa...

Stort grattis!

Anonym sa...

Men jag dör av nyfikenhet kan du ringa nån gång och bara berätta rå?
Jag kan fika hela dan imorgon!