lördag 14 mars 2009

With a face like this I won't break any hearts

Vi har barnvakt. Hanna är i tryggt förvar ute i Tyresö hos min killes föräldrar. Själv sitter jag med ögonbrynsfärgningsklet i fejjan. De försvinner alltid, mina små albino-bryn. Måste hjälpa naturen på traven. Haremsbraxan är på, likaså Ann Demeulemeester-linnet. Frippan är så där, men humöret är på rätta stället. Det här kommer bli bra. Bryr mej inte ett smack om vem som vinner dock. Gillar inte sån där musik så värst. Här är kvällens förpepp:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill börja med att säga att jag precis upptäckt den här bloggen, och gillar den skarpt. Nu har jag ändå reagerat litegrann på två små saker. Du säger att Hanna är hos din killes föräldrar - inte hos farmor och farfar? Tidigare skrev du att Hanna, angående helgmorgnar när du försöker sova ut, var dum mot din kille - inte mot sin pappa? Kanske är det ett stilistisk grepp här i bloggen som ju handlar om dig, men för mig känns det ändå som lite intressanta formuleringar. Kan ju vara så att jag är lite oinformerad också, men om inte - har du tänkt på det själv, är det medvetet/omedvetet?

Popmorsan sa...

Det blev så när jag i början ville vara anonym, nu är det sedan länge kört (sedan Veckorevyn) men jag fortsätter med att sällan namnge min familj. Lämnar ut dem tillräckligt. Inte för att det gör nån skillnad, men det känns bättre.

Anonym sa...

Hm, alltså det var ju inte så att jag menade att du skulle namnge någon - utan att du väljer att omnämna dem som "min killes föräldrar" istället för "farmor och farfar" osv. Det låter lite lustigt, som att din kille inte är Hannas pappa liksom... Nåväl! ; )