torsdag 19 mars 2009

Att gå som en oavlönad piga

Jahapp. Imorgon åker min kille till Alperna i tio dagar. Chamonix. Osäker på stavning. Orkar ej googla. Hans frånvaro, jag ska försöka se den lite som ett experiment. Ett test! Jag ska feja lite härhemma idag, så att det är skapligt snyggt omkring mej. Och så ska jag liksom försöka avgöra om det blir lika mycket kaos av bara mej, för tre av fem ggr så handlar våra tjafs om att JAAAAG städar upp hans prylar. Och jag har en gnagande känsla att det kanske inte är riktigt sant. Mestadels sant förvisso no doubt about that, men inte alldeles. Jag är uraslarvig jag med.

I övrigt har jag knappt en clue vad jag ska hitta på när han är borta. Jag vill inte utnyttja barnvakter, då jag verkligen kommer behöva dem om jag får det här jobbet jag vill ha och min kille ska åka till USA i 2 veckor i slutet av april. Då måste far- och morföräldrar vara utvilade, för då jävlar kommer de att behövas. Hmm. Jag behöver fler teveserier. Och en projektorlampa. Och fryspizzor. Och en ny handkräm, fan, mina händer ser ut som att de är sextio år gamla. Och så behöver jag färga håret och raka benen. Aj då. Känner att jag kom lite off topic här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips 1. Vet inte om detta går att ladda hem, men jag såg en fruktansvärt rolig serie häromdagen: Black books. Har ett vagt minne av det då det gick på SVT för typ tio år sen, men mest är det att jag känner igen interiören, typ. Det är hur som helst helt barockt kul (har bara sett två avsnitt än så länge, men det räcker). Kolla in!

Tips 2. In treatment. Har du säkert sett. Jag har bara sett två avsnitt av det också, men det verkar grymt.

Lycka till med tidsfördrivningen!

Lång-Kalle sa...

Vill bara förtydliga, jag är borta drygt en vecka, inte två.

Puss.