fredag 4 maj 2007

fire walk with me

jag såg en plansch på fridhemsplan idag när jag och min kille var på väg för en fredagsfrulle på ill cafe med våra vänner emelie och sverrir. det var nåt som hette fittja-förfest. under själva loggan stod attraktionerna. man hade ju väntat sej ayesha och melody club, men icke, de erbjöd något så hemskt som nycirkus, knivkastare, eldshow och breakdance. jag dör. det är hemskt av mej att pissa på deras grej, för det är ingen som tvingar mej att gå och jag är inte ens bjuden, men guuuuuuuud. det håller på att bli hippt igen, sånt där jim rose circus sideshow-skit. i förrgår höll jag på att få halsen snittad när en man i dreads och byxa med spetsiga piggar längs benen hade två-tre snören med nån tyngd längst ut som han cirkulerade runt kroppen sin. det lät svisch och han stirrade rakt fram med död blick. innerst inne var han nog sprittande glad över reaktionerna han fick av damerna längs ringvägen men utåt visade han bara "ahmenvadå det är faktiskt heeeelt normalt att ha saturn return-byxor och på allvar sporta gycklar-looken och alla dess attribut sådetså".

1 kommentar:

Niklas sa...

Skönt att höra att det finns andra som också hatar hela den där gycklargrejen.