söndag 20 maj 2007

nejje

en epok är i graven. helt plötsligt finns inte längre coffee cup. min enda kaffekedja. jag älskar coffee cup! älska-DE. urgott kaffe. len mjölk. gullig logga. ibland brände de espresson men det berodde på nyanställd och orutinerad personal och de lärde sej snabbt. nångång fick jag latte med för varm mjölk, men det var också okej, för nio ggr av tio var latten så där... perfa. satt som en smäck på ett sätt som den aldrig gjort någon annanstans. jag brukade promenera om förmiddagarna, från horan till skanstull, längs vattnet fram till ringens köpcentrum där coffee cup låg. en latte, tack. och så vände man om och gick hem och drack den under tiden. nu ligger där ett jävla ESPRESSO HOUSE. hallå, ville jag ha nåt liknande så hade jag börja hängt på jävla coffeehouse by george istället.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att espresso house logga ser ut som en rumpa, sett genom en toasits (eller en skitkorv)? Ska vara en kaffeböna, antar jag. Säger väl kanske mer om mig än espresso house... Hursomhelst är deras logga riktigt ugly; kan tänka mig att den skapades av en civilekonomentreprenör från Lund som leker med Illustrator (och skryter med det för sina polare). Hur ska man då kunna lita på deras kaffe?

Emma sa...

Jag VET! Fast Coffee Cuppen på Kungsgatan verkar vara kvar. Man får vara glad över det lilla.

Anonym sa...

Kunde inte hålla med mer, skam och sorg e vad det är!

Anonym sa...

Coffee Cup är uppköpta av Espresso House....så dessvärre är det nog bara en tidsfråga innna den på Kungsgatan försvinner också..:(

Anna sa...

Jag dricker inte kaffe men har en naturlig aversion mot alla företagsnamn med ordet "house" inpillat. Varför? Jag vet inte.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Ni har faktiskt alla fel. Inte om att espresso house köpt coffee cup, men om deras kaffe. Espresso house är den gamla skånska lattekedjan och när man inte har kunnat ta sig till nesta har en espresso house sedan länge stillat kaffetörsten i malmö med alldeles utmärkt kaffe. Det är inte trash-kaffe som coffeehouse by george! i skåne har de ju dessutom lite flexiblare utskänkningsregler vilket innebär att man på många espresso house-ställen kunnat få riktiga kaffedrinkar med sprit i. Hurra! så blir det väl tyvärr inte här.

Emma sa...

Espresso House var i Malmö Och Lund riktigt bra på frukostpaket med scones, juice och kaffe, har inte kollat om de har det här också. MEN att de inte har någon Kaffe Mocha som är ens hälften så god som Coffe Cups är med all önskvärd tydlighet klarlagt. Bah. Och inga Mocha Frapinos! Ahhh! Mitt sommarknark!

popmorsa. sa...

okej. jag ska testa. för att visa min storsinthet. men jag är jävligt skeptisk.

Anonym sa...

Coffee Cup på Kungsgatan är kvar ännu, men inte kaffet. Min latte därifrån i torsdags var inte bra. De har sagt att Espresso House ska ha samma bönor/kaffe som Coffee Cup, men jag tror det är lur.

Skitsur sa...

De har inte kvar den perfketa mellanstorleken av pappbalja längre efter bytet. Det är dåligt. Och hag var halvvägs in på mitt stämpelkort bara. Jag tycker du gör rätt med din skeptis.

rubenbroman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Lattemamma hej hej!

TeachMom sa...

jag såg i går att de försvunnit vid Centralen. Mycket besviken. Det var ju det enda stället som man kunde få gott kaffe i stan. Jag ska ge det nya stället en chans, men inte mycket mer. Sen blir det att köpa en espressomaskin själv...

Anonym sa...

Jag provade på gallerian idag! det var faktiskt lika gott OCH de tog mitt bonuskort! Så det kanske kan bli okej ändå, men jag håller med om att de är skitfula!

Anonym sa...

vad FAN! jag älska(DE) också coffee cup, blev aldrig besviken på vare sig cappuccinon eller bageln. damn damn damn it!