söndag 13 maj 2007

saker man minns

två saker jag minns från barndomen. 1. lactacyd tvål var mot analklåda, jag vägrade naturligtvis använda den. vad jag däremot gillade var jane hellen och den rosa naturelle som luktade starkt starkt av typ tuggummi. 2. på alla lantställen och i stallet uppe på SORF där jag red, så fanns det värmeelement med en liten text på. jag läste "ei sa peitää" och "må ikke tilldekkes" kanske en miljon ggr mellan sex och fjorton års ålder. de hade ett sånt element nu i fjällen när vi var där. jag fick en doft av jane hellen i min näsa. lactacyd har däremot tagit bort sin analklådetext. eller så hade jag bara drömt det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minns att MH gjorde en drive för några år sedan och började tillfälligt att sälja Jane Hellen igen. Jag var naturligtvis tvungen att köpa ett par flaskor. Den mintgröna var min favorit. Minns också att Lillen hade ett sådant element som du beskriver i sitt 80-talsrum. För övrigt så är jag nypumpad för träning med flaskan. Ha det gott /Malin

Anonym sa...

jag kan fakitkst nästan säga att jag älskar den där texten på värme elementen. speciellt den finska meningen. det sitter som berget.