torsdag 31 maj 2007

living in a box

idag får jag och min kille reda på om vi får igenom ett triangelbyte. jag vill det så jävla hårt. vi klättrar på varandra i den här lägenheten och jag har tröttnat på restaurangerna häromkring. den vi kanske får är en tvåa, inte idealt men det är hela sextiofem kvadrat och med en gigantisk balkong ner mot strandpromenaden i skanstull. precis där östgötagatan slutar. husen är byggda 93, så det är lite servicehusfeeling men va fan. jag skulle älskat. området är supergrönt och ännu närmare pet sounds! och diskmaskin! och så får vi plats för mixerbordet på ett helt annat sätt och hela sex garderober. och så ska vi ha målarparty och käka pizza och måla med de närmast sörjande kompisarna. och den där balkongen... den är som gjord för att dricka vin på alternativt romantisera och lyssna på vågkluck. kuk. det bara måste gå igenom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas! Lite varning för att den nya hyresgästen kan kräva att planlösningen återställs vid inflytt, d v s att ni måste riva ner det som tv-programmet byggde. Men det var ju snyggt, så det borde de ju vilja ha kvar.

popmorsa. sa...

nej hon älskart! hon ska ha teven i bäbissängen. så himla fiffigt.

Anonym sa...

Det kommer gå igenom. Tänker på er och håller tummar hela dan idag.
Klart vi blir grannar!

Anonym sa...

Låter ju hur schysst som helst. gigantiska balkonger är verkligen det bästa. men dyrt!

odenplan.nu sa...

Byte är ett jävla gissel...men håll tummarna för mitt byte till enorma 91 kvadrat(mot mina 34) så ska jag muta alla inblandade å era vägnar...

Anonym sa...

Hur gick det?