lördag 26 maj 2007

nåt gammalt, nåt nytt

jahapp. då är alla mina serier slut för säsongen. rubbet. tutti. allt jag laddat hem har tatt slut. så på återseende veronica mars (som nån sa ska läggas ner, vore värdo för den är grym), brothers and sisters (faktiskt skitbra), heroes (blev sämre och sämre), lost (kan inte rå för det, men jag bara måste se skiten tills de kommer av den där ön, dvs never), greys anatomy (ÄLSKAR), 24 (bra säsong) och supernatural (snygga killar). dexter är klart sen länge, precis som friday night lights. har säkert glömt nåt. ge mej mer bra teve. hur ska jag överleva alla hemmakvällar i sommar. hilfe.

18 kommentarer:

Anonym sa...

har precis laddat hem dirt och riches, och glöm inte entourage...en serie som växer med tiden. men dexter är en av världens grymmaste serier. sen är jag ju värsta csi-freaket.

popmorsa. sa...

dirt var en bra idé! riches gillar jag, den följer vi redan. CSI har jag laddat hem de två första säsongerna, las vegas, och de andra två städerna har jag sett sporadiskt på teve. las vegas verkar vara bäst.

Anonym sa...

veronica mars är faktiskt nedlagd redan tyvärr. som jag förstått det så blir det ingen säsong 4. fick reda på det idag efter att jag hade suttit och kollat på de sista avsnitten av säsong 3 hela natten. grym sorg!

Anonym sa...

go old school och kolla in lite klassiker.
I, claudius som blir ännu bättre när man sett Rome.
Day of the triffids som ser till att man aldrig vill gå ut i en trädgård igen och V samt Macahan för att man ska se dom när det är sommar.

/Lars

Karolina sa...

har hört att veronica mars inte kommer fortsätta som serie - men bli film!

annars är ju absolutely fabulous guld att dra hem och glo och garva till!

Schmarro sa...

du kommer verkligen gilla dirt. och sörj inte: du har även världens bästa serie six feet under framförej.

Anonym sa...

sopranos, big löv och six feet under!!

Anonym sa...

Kolla in Weeds!

Bondhustrun sa...

Jag tycker att Six Feet Under är bland det bästa som gjorts, så känn dig lugn om du har mycket sånt kvar!

Sen tror jag att nya versionen av Dr Who är rolig, jag har bara sett ett avsnitt men det var mycket bra...

Scrubs förstås? Green Wing?

eff sa...

Scrubs, Green Wing, 30 Rock, Andy Richter Controls the Universe, The Wire(!!!), 5 första säsongerna av Law & Order, Law & Order: Criminal Intent.

Arrested Development! Höll jag på att glömma, vilket vore tjänstefel.

Vad gäller Grey's håller vi tummarna för att TR Knight inte slutar. Annars blir jag upprörd. George är den enda jag sannolikt aldrig kommer hata ens litegrann. Och jag får krupp på Pompeos voice-overs!

CSI utan stadsnamn (Las Vegas) är bättre än både :NY och :Miami sammanlagt, utan tvekan. David Caruso är så beige att han skulle kunna spela myndighetskorridor. Jim Carrey har rätt.

Alice sa...

Hej Em. Jag hävdar fortfarande att du ska ladda hem alla Bravotvs serier, de är enligt mallen ANTM men med design, mat, frisörer etc.

Weeds har jag för mig du sett väl men ny säsong kommer i juli iaf. Studio 60 är rätt sevärt och håller på ett par avsnitt till iaf. Sist jag hade torka såg jag om Dawsons Creek. Fast bara avsnitten där Andie är galen. Invasion och Threshold är väl ok om man gillar sci-fi.

Carnivale är ju kanske den bästa serien någonsin men lite tung för en feel-good söndag. Likaså med West Wing om du inte sett allt.

Skaffa ett konto på next-episode.net om du inte har det så kan du lägga till alla dina serier och ha lite koll.

Wonderfalls förresten, har du sett det? Helt ok i lite querky-ungdomsserie-genren. Och House går ju fortfarande.

Lycka till!

Anonym sa...

men alltså csi:new york blir bara bättre och bättre. helt klart! men csi:miami som jag ÄLSKADE i början är skit nu, orkar inte kolla på horatios snedböjda huvud och hemska oneliners.

Anonym sa...

peep show, raines, hustle, primeval, ideal, the mighty boosh, sledgehammer

Anonym sa...

och skins förstås

Anonym sa...

Som Alice nämnde här ovan är Carnivale den bästa serien någonsin (efter Sopranos då förstås). Kolla in den om du inte gjort det ännu. Det gjordes två säsonger innan den lades ner.

Linuxtjej sa...

Tja, är du intresserad av historiska serier finns ju alltid Rome och The Tudors.

Men... Dr Who (2005), Kyle XY, Bullshit, Two and a half men, Jericho, Ugly Betty, ER, Las Vegas,The L word, Gilmore Girls och så vidare.. :)

Fröken Lund sa...

Men Prison Break, så klart!

Ida sa...

CARNIVALE, Oz, Weeds. There you go.