tisdag 1 maj 2007

reclaim the videobutik

wooo-haa! reclaim the street drog igång väckelsemöte här i horan för nån timma sen. jag vågade inte gå till videoaffären för tre hundra svartklädda kids stod mellan mej och butiken. massan var lugn och så där, men det kändes som att trubblet bubblade tätt tätt under ytan. runt alltihopa, som en bister tårtgarnering, stod ett tiotal polisansamlingar. till fots, piket och båge. nyss läste jag på mosdef att de härjar på mariatorget. när jag bodde i slussen för hundra år sen var jag helt lycklig dagen efter reclaim the street, hela götgatan var färgglad i neon och spray. jaaaa, jag vet det är fel, men jag tyckte det var så vackert med all graffiti och ungdomens framfart. det kändes piggt. sen fick jag glas i min kina-sko. då tystnade mina hurra-rop tvärt. hörrni, minns ni den här, STOPPA SABBET! GE FAN I MIN KOMPIS!

Inga kommentarer: