onsdag 16 maj 2007

let my shoes lead me forward

det är lite läskigt att läsa "bitterfittan". den är hemskt bra. och det är fint att veta att man inte är ensam. men det gör mej liksom inte mer tillfreds. inte på något vis. snarare att jag blir mer förbannad. som att sveland bara öser vatten på min kvarn. i see a bad moon rising asså. här ska härjas. men inte idag. idag ska vi på spymlans premiärfecke. så återigen räknar jag med att äta mej mätt på snittar och kanske kanske snipa lite på ett glas vitt. igår gav mersmak. det var kul att se folk. den här storväxta kvinnan med engelskt namn som var med i schlagern satt bredvid och var överlycklig över att hennes skiva kommit. hon höll i den som om den var en guldklimp och ändå skör som ett fågelägg. jag tror jag skulle hata skivan om jag lyssnade på den, men jag blev så glad för hennes skull. hon såg så lycklig ut. tjejer, wooooooo-ååååh-åh tjejer.

4 kommentarer:

Tomas sa...

Feed your feminist awareness, baby cakes! BTW: så har vi också startat en blogg. Kolla in bogjavlar.blogspot.com. Puss. Syns snart.

Anonym sa...

Hej Emelie! Nu har vi dragit igång vår guilty pleasures-serie: SkamVrån och du är publicerad idag. Tack!

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jo, man blir mest bara mer arg av den, men samtidigt visar den, tror jag, också på vikten av att vara arg. Jag minns inte vem som skrev att Sveland bara gnäller och att hon borde skilja sig om det nu är så hemskt, men det är ju just för att man vill fortsätta vara ihop med den man gillar som man blir arg över huvud taget. Och, om jag får ta till en systerligt uppfostrande ton, det är därför du tänker fel när du vill släta över din ilska med att påpeka att du visst är jättekär i din kille. Såklart du är, om du inte var det skulle du ju kunna be honom sticka och inte behöva bry dig. Varannanveckasföräldrar finns ju överallt.

Det kallas liksom inte strukturer för skojs skull. Det blir inte jämställt om man inte vågar vara arg och gnällig och tjatig och kräva att anpassningen måste vara rättvis och lika från båda hållen. Alternativet är ju att man blir bitter och slutar älska varann. Eller slutar älska sig själv.

popmorsa. sa...

toMAS: hurra! jag har saknat dej en massa. nu ska jag surfa bög. puss.

isobel: jag är helt mållös inför de nstrida strömmen av nya känslor, som ofta är fula och skämmiga, som fullkomligt invaderat min kropp den senaste tiden. det var enklare och framför allt roligare när jag var happygolucky. klart som fan inget störde mej då. jag hade ju bara mej själv att bry mej om och typ TTA:s nya singel och nån deadline som skulle hinnas. sen kom rökförbudet. från och med det så barkade det mesta enkla åt helvete. rökförbudet är min jesufödsel. pre och post.