onsdag 15 september 2010

Date me, date me my friend

Hur ska man göra för att få en dejt med dig? Ställt som en ren generell fråga alltså.

Det där kan man ju inte svara på. Haha. Och en dejt... vad ääääär en dejt? I Sverige? Man är så himla indoktrinerad av amerikansk populärkultur, och deras form av dejtande verkar ju ohyggligt mindre stressfyllt än ett eventuellt dejtande här. Här är dejt så mycket mer big deal kan jag känna. Att ett ligg bör utdelas i slutet av kvällen liksom.

Jag har nog bara varit på två-fyra stycken i mitt liv. Det normala förfarandet annars är ju att man hånglar med nån ute på disco, oftast helt oplanerat innan. Sen kanske man byter nummer och messar lite och så blir det fylla igen och man hånglar mer. Sen kanske man ses och "kollar film" och hånglar mer. Men att från tomma intet bli utbjuden med ett "hej, du verkar soft, vill du äta middag med mej/spela paintball med mej/gå på bio med mej"... rätt läskigt va? Och supermodigt av den som frågar.

En generellt bra regel är väl att försöka få till ett normalt häng, att man ser till att ses i olika gemensamma sammanhang och försöker få till en gnista och himla många asgarv. Attraktion och skratt är det absolut viktigaste. På ricko, jag har hängt killar som jag bara tyckt varit häftiga med noll gemensam humor. Man dör av tråk rätt fort.

1 kommentar:

elise sa...

Efter tre år som singel och bara "fylla-med-hångel-och-gå-hem"-dejter är det en kille (inte en "fylla-med-hångel"-kille) som gjort just det, sagt: hej, du verkar soft, vill du ta en öl/fika någon dag? Jag får PANIK! Jag vill, men har skjutit på det i tre månader nu. I helgen började jag fundera på att ta tag i det. Säga: hej, jag vet, seg jag, men vill du gå en sväng med mig ikväll? Jag har ingen aning om vad jag ska prata om, superrädd att det ska bli stelt och hur gör man sen? Om man vill ses igen eller så? Herregud, ge mig alkohol, så jag vågar ställa den himlans frågan. Och ge mig det igen när/om (för han kan ju ha tröttnat på att vänta på mig liksom)vi ses. Jag kan inte det här längre? Vill jag det här? Vad är jag rädd för? Jag är ju soft och han är ju soft, vad kan gå fel? ALLT! Hjälp...