torsdag 23 september 2010

Ett pressat grishuvud senare

Närå. I går åt jag det godaste ever. Det var INTE grishuvudet på bilden, det var från Mathias Dahlgrens restaurang-meny, vi gick förbi och jag var tvungen att ta kort för det var nog det äckligaste jag hört. Vi käkade på ett ställe som heter BAR, det ligger precis bakom Grand på Blasieholmen. SÅ himla bra ställe! Tydligen hade det "New York-känsla", ett uttryck jag aldrig skulle svänga mej med, men there you have it. Åt fin skaldjursgazpacho och sen en grillad firre som man själv fick peka på i fiskdisken som de sen smackade in i grillen. Med tre saucer och grillad fänkål med citron och färskpotatis slungad med kapris och lite annat gojs. Dog mättnadsdöden. Innan tog vi en drink på Cadier-baren inne på Grand, superlylligt. Det är liksom kul med lyxigt tillfixade drinkar, men jag är nog ingen spritperson. Sen gick vi förbi Lydmar, Riche och så hamnade vi på Kåken. Hemma före halv ett. Fin kväll!


3 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Ja! B.A.R. är sjukt bra!

Parisa sa...

DATE NIGHT!

Popmorsan sa...

det kan du hoppa upp och sätta dej på, parisa. kom till le rouge på lördag!