fredag 10 september 2010

Only the lonely (dam dam dam dam di-do-aaaah)

Jag har tänkt på det där med när man ska träffa nån ny. Hur svårt det är att bli kär i nån som dessutom råkar bli kär i en själv. Det är ju urmeckigt. Mmm, och sen då när man även har ett barn. En plus en. Hur många dudes är pepp på det liksom. Sånt jag tänker på. *känner mej lonely*

Ja men jag veeeeet. Det är ingen stress. Och om de inte gillar mej tillräckligt för att älska Hanna på köpet bla bla bla. Jag vet. Men hjärnan vandrar och nu tänker jag på detta. Kan inte riktigt göra nåt åt det just nu. Hur tankarna virrar alltså. Suck.

Nu ska jag googla recept. Jag och Hanna ska baka muffins, köpte blommiga kakformar på Stockhome som så lämpligt öppnat här i Skanstull. Alltså recept på mat. Muffinsen blir en kakmix. Orka hålla på. Men hon ska få blanda i Nonstop! Jag känner lukten av succé redan nu.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, min spontana tanke blir att det kanske är ENKLARE att hitta en schysst snubbe om man har kid. Att man liksom träffas på dagis, i parken eller Konsum. Detta förutsatt att killen också har barn då. Då vet man hur landet ligger, istället för att på krogen behöva förklara att man har barn.

Äh, egentligen har jag ingen aning. Är urdålig på allt som har med killar att göra och inga barn heller men jag tror absolut inte att barn är en nackdel om man ska träffa nån.
Kram
/H

Anonym sa...

Jag lever tillsammans med en kille som har barn sedan tidigare (vi har ett gemensamt också), och fem av mina närmaste vänner lever också med andras barn. Jag tror inte att din framtida killes känslor för dig kommer inte ha något samband med hur mycket han kommer tycka om din dotter. Det kommer nog mer handla om hur stabil han är, hur hans självkänsla är (att inte alltid komma i första hand, såna grejer) och hur mogen han är för situationen. Inget jag dock tycker att du behöver tänka på i det här skedet, och jag tror inte att din framtida kille kommer reflektera över det NÄR du berättar att du har barn. Insikten kommer smygandes, och det är då han kommer bekänna färg. Tror jag, men vaffan, vem vet på riktigt hur det kommer bli?

/J

Anonym sa...

Jag är också nybliven singel, men utan barn. Ändå känner jag precis igen mig i vad du skriver. Hur de där tankarna kommer, och inte vill försvinna, fast man egentligen vet att det kommer bli OK.

Emmy sa...

Åh, det där med män blir ju inte direkt lättare ju äldre man blir (oavsett barn!)... men SÅ jävla värt när det händer igen. I promise.

Under tiden kan du roa dig själv och Hanna med att baka ordentligt matbröd. Supermys att göra tillsammans och sjuuuuuukt gott med nybakade frallor.

kram!

Anonym sa...

Jag kände exakt samma sak när jag separerade från min dotters far men jag har märkt att när jag väl har träffat någon som är speciell på det där speciella sättet har det aldrig vart några problem att jag har barn. Blir man kär så blir man kär, då tar man personen med allt "baggage" de än har eller hur? :) Det kmr att gå skitbra!
/J

Anna S sa...

Min separationshistoria rullar på helt parallellt med din och jag känner så ofta igen mig precis i det du skriver. Man går sönder och ändå ska vardagen genomlevas/-lidas på nåt vis hur fan det nu ska gå till. Mina barn är större och är troligen med i processen lite mer hands on än vad Hanna kan vara. Både bra och jobbigt att det är så. Men hur som helst. Jag är bombis på att det finns massor av killar som skulle älska att få Hanna med "på köpet". Klart det finns, hon är ju en toppenunge! Och klart som bara den att man ändå funderar och funderar och oroar sig och tycker att framtiden är ångest. Det känns som kvinnans lott i livet.

Själv kunde jag inte känna mindre för att träffa någon. Kan inte ens tänka på det utan att få avsmak. Jag är så trött på män och deras tomma ord så att jag inte ens kan lyssna på musik framförd av män. Åtminstone inte om de sjunger om hjärta och smärta eller nåt sånt. Allt jag hör är lögner. *blev lite bittert här, sorry*

Anonym sa...

This runs you through various steps such as choosing your country and language and what specific
elements you want to install. 3 inches screen, there is 285 pixel in one inch, it is also
called ppi. "Many eyes will likely be on them to determine if they'll pull the rabbit out with the hat," Enderle
mentioned.

Check out my web site: samsung galaxy tab

Anonym sa...

You can feel the comfort with the noise cancellation technology
that wipes out the disturbing surrounding noises.
Year 2013 is essentially seen as the year that Smartphone will not only get an improvement on their processors but their display
will also be given a much needed boost in terms of size and higher
resolution with improved pixel per inch. Odin is thought to be preparing to roll into the market
with the new Android 4.

Feel free to surf to my blog; galaxy s4

Anonym sa...

Both services offer extra storage space for small fees if you need more.

If your gate changes at the airport, this app will alert you.
You paid a lot of money for the compressor to cool these coils, right.


my website ... nest thermostat review

Anonym sa...

You will need the best of the best, sounds and samples that is,
and you will also need to continually expand upon your sound
library. However, it is much more difficult to do and may not be
a viable solution for everyone,*. First and foremost shut
down your Mac - Book Pro laptop completely.


Feel free to visit my page mac book pro

Anonym sa...

The reason is - video-on-demand market is the only model that works on subscriptions.

Loading time from screen to screen can vary and at times seems
like it may take longer than usual but overall performance is great.

Air - Play will also be coming quickly on Airplay-enabled speakers and stereo methods.


Feel free to surf to my web page ... roku 2 xs

Anonym sa...

The Chromebook obviously still requires these
updates but they are managed in a very different way.

What you need and prefer in a computer will determine if you will be satisfied with Chromebook or another computer.
The Samsung Chromebook is essentially a laptop that can
only surf the internet and run apps.

my web site :: samsung chromebook reviews