onsdag 15 september 2010

Om hästar och vad som är vuxet

om man får fråga precis vad man vill vill jag veta vilket ditt favoritdjur är. och om du kände dig "vuxen" när du var tjugoett? när blir man vuxen?

Mitt favoritdjur är hästar. Började rida i ettan och slutade i typ sjuan, det klassiska: fick upp ögonen för killar osv. Men jag kan fortfarande sakna värmen från de stora kropparna och att få en vänskaplig buff i nacken från ett stort hästhuvud. Carro har tagit upp ridningen igen, gud vad hon rider. Men det kommer nog inte jag göra.

När jag var 21 så bodde jag i London, bodde med kompisar i stora världsstaden, jobbade på mitt första riktiga heltidsjobb och svirade runt. Jag kände mej nog ganska vuxen då. Jag tror "det vuxna" ligger i ens handlingar och sätt att tänka snarare än i ålder. Att man kan inse sina fel och brister, äga sina misstag och be om ursäkt för dem, och även att stå upp för sej själv och ha civilkurage nog att säga ifrån när man inte håller med. Jag är på många sätt väldigt barnslig, men jo, jag skulle nog kalla mej vuxen.

1 kommentar:

Karin sa...

tack. då kanske jag är lite vuxen ändå...