måndag 13 september 2010

Yoga (herregud)

Okej. Somethings gotta give, det här är ohållbart. Detta kroppens förfall. Vad vet ni om yoga? Vad ska jag välja? Vägrar svettas i sån där värmestuga. OBS! Är rörlig som ett kylskåp. Når absolut INTE tårna. Måste man tjacka egen matta? Och kan man gå fast man har pyttelite nackspärr? Tänkte stretching skulle vara toppen.

Ha. Som OM jag skulle komma iväg imorrn. Not gonna happen. Glöm det där om nackspärren.

Nu ska jag färga ögonbrynen. Bli lite snygg tills morgondagens plåtning. Har inte en aning om vad tusan jag ska ha på mej. Eller ha för himla POSE för den delen. Gaah. Tänker svart. Och jeans. Uppsatt hår, mycket öga. Och ögonbryn. Som han gula i Ernie & Bert. Min stil-ikon.

14 kommentarer:

Sara sa...

Hathayoga på Salve Hälsocenter på Krukmakargatan! Ewa Ahlsén håller klasser som är fantastiskt opretentiösa och som funkar för alla kroppar! Kolla www.salvestockholm.se

Orka snygg-svettas i nån bikramyoga-studio, liksom.

Sara sa...

Hathayoga på Salve Hälsocenter på Krukmakargatan! Ewa Ahlsén håller klasser som är fantastiskt opretentiösa och som funkar för alla kroppar! Kolla www.salvestockholm.se

Orka snygg-svettas i nån bikramyoga-studio, liksom.

Anonym sa...

Näje, inte tofs, kör på rufsiga pagen. Den är faktiskt urasnygg.

linn sa...

Alltså, jag är en lång och ranglig människa, fick _alltid_ nackspärr förut plus att jag alltid fick ont i ryggen om jag till exempel stod i långa köer osv. (nej jag är inte åttio utan tjugofem) Sen började jag träna, bland annat yoga, och sedan dess är jag typ überrörlig och har nästan aldrig rygg/nackproblem längre. Man behöver inte kunna nå tårna, alla rörelser funkar bra ändå trots att man inte är supervig och gör man det tillräckligt ofta så når man tårna tillslut.

Dessutom är det så jävla skönt efteråt när kroppen är helt mjuk och varm, typ som massage fast träning.

Anonym sa...

http://video.google.com/videoplay?docid=-4628036076291757842#
bra att börja med!

c i l l a n sa...

Vill man ha det riktigt opretentiöst utan übersnygga "perfekta" människor kan man alltid gå till Friskis&Svettis och köra deras yoga. Finns både "grundkurs" och en lite mer avancerad variant. Jag har bara kört den enkla, men gillar det. Nedsläckt i lokalen, levande ljus och ett gäng tanter, tjejer och en och annan gubbe som yogar loss. Värt ett besök!

Daria sa...

Jag röstar på bikram yoga alla dagar. Sjukt jobbig och utmanande men kicken efter my god vad man känner sig duktig och stark och healthy!
Efter ett par pass når man både tårna och står i positioner man aldrig trodde man skulle klara och när man klara ett pass första gången utan att hålla på och svimma! Den känslan, fantastisk!
Nackspärr och ryggont och stelhet och knäont och höftont, allt försvinner och man börjar sova bra och känner sig stark helt enkelt.

Men om du verkligen vägrar svettas så poweryoga, inte lika svettigt men man får använda muskler och inte bara hålla på med andningsövningar och tjafs.


Puss <3

Eva sa...

Skimra yoga i Hammarby sjöstad, http://www.skimrayoga.se/, med världens bästa lärare Jenny. Ashtanga är bra yoga som man blir stark av, nå tårna är optional.

Anonym sa...

Ashtanga yoga vid odenplan. http://www.atmajyoti.se/index.html
Sjukt bra ställe och om man kommer på morgonen finns det frukost om jag inte minns fel?! Typiskt trevligt iallafall och mådde himla bra i kroppen av det. Kanske borde börja igen..

Anonym sa...

ashtanga är superbra men jobbigt. Alltså det är värsta träningpasset! Vill du köra det så tycker jag Inbalance nära Mariatorget är bra, jag har gått där i åratal. Annars skulle jag säga Hatha yoga. Lungare än ashtanga men effektivt för stela stressade kroppar. Testa!

anna sa...

Jag säger som Daria, kör Bikram! Finns inget bättre. Aldrig mer ont i kroppen och aldrig mer en förkylning i sikte. Sjukt jobbigt men gudars så skönt det är att dö lite ibland och låta kroppen ta smärtan och själen vila lite. Dessutom: man snyggsvettas inte, man badar i en pöl men orkar inte ens bry sig. Hejdå ego!

Anonym sa...

Jag röstar på att gå till en massör för nackspärren. En del säger att man inte ska göra det när man har t ex ryggskott men jag tycker alltid att det blir bättre. Nackspärr, ryggskott etc etc = hell.

Vonne sa...

Haha, du är för skön. Bra val av stilikon! Men unibrow?! :)

josefin sa...

rörlig som ett kylskåp = friskis-yoga 1.