tisdag 7 september 2010

Did you see the words

Helt ointressant info: mitt kök är nu så rent att jag kan tänka mej att gosa ner mej på golvet och somna där. Det gnistrar fan i mej. Det tog fem timmar. Helt sjukt. Kvar är vardagsrum, hall, sovrum, toa. AHMEN JAG DÖR.

Gårdagens middag:
ett kilo ostbågar.
Gårdagens besvikelse: tjock-TV:n jag släpade upp från förrådet tar bara in ettan, tvåan, fyra.
Gårdagens osmarta: jag har börjat använda min vinterjacka. Hajja vad jag kommer frysa ihjäl om en månad.
Gårdagens insikt: jag klipper mej på onsdag. Hej då 2000 till.
Framtidens middag: nudlar.

Morgonens låt får ni här, Animal Collective med "Did you see the words", den är mjuk och fin och en bra start på dagen. Enjoy.

22 kommentarer:

H sa...

SKOJAR DU? Det kostar väl inte 2000 att klippa sig i stockholm? Du var nog bara ironisk kanske.

Ella sa...

H: skojar DU? 2000 för klipp och färg är verkligen inga konstigheter. Var bor du om jag får fråga?

frida sa...

hur tänker du när du först gnäller om att du har lite pengar och sen ba klippning för 2000 spänn?

btw man kan klippa sig i ringen för 200 spänn.

H sa...

Ella: Det står inget om färgning, men det kanske var underförstått. Jag bor i Växjö och här kostar en dyr klippning, dvs i de "trendigaste" salongerna mitt i centrum ungefär 400 kr. Med färgning skulle jag tro att man kommer upp i ca 1000 kr.

Anna sa...

Kul för Växjö, gäller dock inte för Sthlm. Av någon anledning irriterar din kommentar mig, vet inte riktigt varför.

H sa...

Oj. Irriterar den dig? Det var mest en kommentar av ren förvåning. Jag visste faktiskt inte att en klippning kunde kosta så mycket. Det var inte negativt menat mot stockholm eller kritik mot folk som klipper håret för 2000 osv.

Anna sa...

Men vaffan, ingen hade klagat om hon typ fyndat en kajak för två papp eller prenumererat på lådor med ekologiska kålrötter.

Hon är singel, klart hon ska prioritera barret om det så blir makaroner resten av månaden!

Klippa sig i Ringen kan man göra när man blivit ringmärkt.

BT sa...

Du har säkert redan gjort det, men har du låtit den söka ordentligt efter alla kanaler? Jag har en asgammal liten tjockistv å den får in alla de "vanliga" kanalerna också: 3:an, 5:an, MTV etc...

Frida sa...

Ska hennes unge bara behöva äta nudlar
och makaroner bara för hon vill klippa sig?
Är det då inte bättre att vänta med det tills
hon fått pengar igen?
Tycker bara att det är märkliga
prioriteringar.

Anna sa...

Tur att finns så många "rejäla" människor där ute som kan berätta hur andra ska prioritera och uppfostra sina barn. Längtar tills jag själv får barn och får använda mig av denna gedigna kunskapsbank av förståsigpåare.

Anonym sa...

Klippte och färgade mig förra veckan i Växjö, gick på 1400. Hade antagligen kostat mer om jag hade gjort något mer avancerat. Så 2000 är inte så konstigt!

Anonym sa...

frida din jävla nolla läs englas showroom istället.

H sa...

H: Fånig diskussion egentligen. MEN det är väl klart att man kan komma upp i 2000 spänn hos frisören även i Växjö eller vilken annan svensk småstad som helst, om man gör ett gäng avancerade och tidskrävande saker. Jag snackade om ett klipp enbart. Och som sagt, det är ingen kritik, hade jag bott i sthlm hade väl jag med gått och klippt mig för 2000 om det är vad det kostar hos en vettig frissa. Jag blev uppriktigt sagt bara förvånad.

Ella sa...

Frida: du kan vara en märklig prioritering.

Anna: jag är nog lite kär i dig nu. Ekologiska kålrötter, mohahaha! =)

Frida sa...

Anna: när du säger ringmärkt menar du
då gift? Isf antar jag att du menar att om
man är singel så är det viktigare med en
dyr klippning? Varför skulle det vara så?

Jag hade inte en åsikt om hennes barnuppfostran
utan ifrågasatte en ekonomisk fråga.

Nu vet ju inte jag eller du om hon har pengar
avsatt till mat och till Hanna, men om hon
inte har det så anser jag det vara märkligt
att klippa sig för 2000 om man sen ska ge
sitt barn nudlar och makaroner.

Jag ser inget konstigt i att klippa sig för 2000
om man har pengar, men är det lite kärvt ekonomiskt
så kanske man kan vänta med det för sitt barn skull.
Om du inte skulle kunna göra den uppoffringen för
ditt barn så är du troligen inte redo för barn än.

Frida sa...

Anna: när du säger ringmärkt menar du
då gift? Isf antar jag att du menar att om
man är singel så är det viktigare med en
dyr klippning? Varför skulle det vara så?

Jag hade inte en åsikt om hennes barnuppfostran
utan ifrågasatte en ekonomisk fråga.

Nu vet ju inte jag eller du om hon har pengar
avsatt till mat och till Hanna, men om hon
inte har det så anser jag det vara märkligt
att klippa sig för 2000 om man sen ska ge
sitt barn nudlar och makaroner.

Jag ser inget konstigt i att klippa sig för 2000
om man har pengar, men är det lite kärvt ekonomiskt
så kanske man kan vänta med det för sitt barn skull.
Om du inte skulle kunna göra den uppoffringen för
ditt barn så är du troligen inte redo för barn än.

Anna sa...

Men Frida chilla lite nu va. Jaa, jag skämtade om att man kan klippa sig billigt när man stadgat sig. Eller skämt och skämt...

Men herregud, efter ha läst den här bloggen mer än tre inlägg, menar du att du på fullaste allvar tror att Emelie skulle låta sitt kiddo SVÄLTA för att hon ska kunna öka chansen att ligga? Allvarligt?

Om vi ska snacka ekonomiska prioriteringar så tycker att man har en skyldighet mot sig själv att göra det man mår bra av. Om du blir lycklig av att pensionsspara så gör det, om jag blir på bättre humör av att lägga en snuskig summa på en väska så gör jag det. Fint så.

tiina sa...

frida, det här med att ta saker ordagrant är det något du alltid gör? eller lägger dig i saker du har vansinnigt lite att göra med? är inte den tid du lägger på att lägga dig i saker du inte har att göra med tid du borde spendera med ditt barn istället? du gör mycket märkliga tidsprioriteringar tycker jag.

OcksåAnna sa...

Anna: Av någon anledning retar hela du mig. Du känns så himla forcerad och förbannad.
Take a chillpill och lek med din snuskigt dyra väska istället.

Frida sa...

Anna 1: btw, hade troligen tyckt att det var
en skev prioritering om hon köpte en kajak
för 2000 spänn och sen inte hade råd med
mat.
Det är en annan grej om det bara handlar
om sig själv, då kan man bränna alla pengar
på väskor och sen svälta om man gillar det.
Men har man ett barn så anser jag att man
borde man sätta barnets behov främst i alla lägen.

Nu ska jag gå och pensionsspara.

Lisa sa...

Själv tror jag att ett barn mår bättre av att äta nudlar med en lycklig mamma, än typ entrecote med en olycklig. Dessutom gillar de flesta barn makaroner och nudlar bättre än vilken dyr mat som helst. Tyvärr.

Ett visst mått av ironi måste man ju fatta också för att ha ut något av den här bloggen.

Anonym sa...

Herregud vilken hård ton ni har mot varandra. Dör lite på det.