lördag 11 september 2010

På dagens tapet

Frulle på Louie med Ruben. Och Hanna, hon älskar Louie. Sen kolla lägenhet ovanpå Lisa Larsson på Bondegatan. Klockan tolv tåg till Västerås. Kvart över ett är vi framme. Chilla med mammi och Hanna. Två tillbaka till Sthlm, Hanna kvar hos mammi. Hemma cirka fyra. Bränna skivor till i kväll. Klockan sex: visa lägga för Björns bytare-person. Sju kommer klädångesten. Sen är det lite TBA, men i natt spelar jag skivor på Spy bar, tänkte glida förbi Kåken innan där gulliga Alek och Emilia spelar. Gud, redan slut i rutan. Sov cirkus fem timmar i natt, Hanna sov i min säng för jag hade helt enkelt inte orkat röja i hennes säng som fortfarande är oanvänd sedan Kalles flytt, satan vad hon kickade mej i ryggen. Och så vaknade hon kvart i sju, jippi! Min spelning i natt slutar fem. Bizarre.

Det här är min nya favoritlåt, tack Johan Mattsson!

2 kommentarer:

Fröken Bovary sa...

Louie Louie är ett av stans bästa och finaste guldkorn! Underbart.

Anonym sa...

Låter ju helt fab ju! Nu vill jag veta lite mer om de här me krönikan. Var? När? Hur ofta? Spill the beans pls! /A