måndag 6 september 2010

Pity me

Jag spelade ju på ett ställe för nån månad sen och så hade de tydligen droppat gaget utan att informera mej och jag är så himla nojjig över pengar nu, så jag mailade till arrangören att jag inte tyckte att det var okej, som då bad om att få se mailet från den som bokat mej. Självklart hade jag slängt det. Det är då man tar i från tårna och spelar på medlidande, hihi. Vilket inte på nåt sätt betyder att det inte är sant:

"jag hade ju så klart slängt det förbannade mailet. men dealen var sex tusen kronor. fick aldrig info om droppat gage.

och fan, jag brukar inte vara så jävla noga, men jag är ENSAMSTÅENDE MORSA NU. gimme a break."

Inväntar spänt the reply.

Uppdatering: är kär i klubbarrangör nu.

6 kommentarer:

Filip sa...

Är sex tusen att betrakta som ett standardgage?

Popmorsan sa...

nää. det är bra betalt för en kväll, även om det i det här fallet är för himla många timmar. standard för mej är tre tusen, vissa gör jag för två för att det är spelningar jag verkligen gör för nöjes skull och reklamfester etc tar jag mycket mer för.

Anonym sa...

men, man kan väl inte ta bort-ta bort ett mail? finns la alltid kvar i "borttaget" eller dylik mapp?

Nina sa...

Kanske har du nåt foto från den kvällen?

Anonym, ibland kan man ha inställningen att skräpmappen ska tömmas dagligen, ibland rensar man skräpet själv etc

Anonym sa...

Läser din blogg varje dag och älskar det du skriver, blir så berörd av dig.
Igår gjorde jag och min kille slut. 3 år va vi tillsammans. Nu vill jag bara dö.
Hur fan gör man det här liksom??

Popmorsan sa...

åh. jag vet inte. alla gånger jag varit med om ett slutgörande har varit hell. får utveckla detta i ett senare inlägg tror jag. hoppas du inte faller sönder, gulle.