torsdag 2 september 2010

You say you want diamonds and a ring of gold, your story to remain untold, your love not to grow cold

Min dag. Lämnade dagis. Åkte direkt till tandläkaren. Två och en halv timma med öppen käft, de blästrade mina tänder, alltså högtrycks-saltade, mina läppar såg ut som om de var fulla av Restylane när jag kom därifrån. Mental note: du är född med tunna läppar, lev med det, jag såg helt vansinnig ut. Hängde på Louie med Stina, sen Lovisa. Fem koppar kaffe. Åkte hem, försökte bena i röran. Röran i huvudet är större än den i container-läggan, då hajjar ni. Kan inte slutföra en tanke. Hämtade dagis, begav oss till Vasastan där vi fick strålande middag hemma hos Idha och Sven-Bertil och lilla Iris. Fina Maija och Nina var också där. Hanna ba "det där är inte fisk" till S-B:s färska fiskspett (det var ju inte fiskpinnar ur frysen). Bråkade hela vägen hem, hon var cepetrött, jag med. La henne, vek tvätt, sorterade Kalles och mitt. Nu ska jag kolla en ny serie som heter "Rubicon", tror den kan vara bra.

Längtar till imorgon. Vindate med mitt kvinnogäng. Känsla just nu ändå: lätt apatisk.

Inga kommentarer: