torsdag 23 september 2010

Snyggast i Stockholm

Vem tycker du är snyggast/vackraste tjejen resp killen i Sthlm?

Det här kan jag inte svara på. På ricko. Kan ej. Går ej.

Varför heter din dotter just Hanna? Släktnamn eller bara för att ni gillat?

Vi hade jätteproblem med att komma på namn till vår ofödda unge. Det enda jag visste var att det inte skulle vara nåt snoffsigt eller trendigt. Jag ville ha vad jag kallade ett Bullerby-namn. Ett rejält tidlöst ett. Mina fyra favoriter var Lisa, Ida, Sara och Hanna. Det kunde ha blivit vilket som, och när jag vaknade upp ur dvalan efter kejsarsnittet sa Kalle att "här är Hanna". Och det var det.

Vem är den kändaste kille du hånglat med?

Haha. Jag har inte hånglat med så himla många kända personer. Men okej, en tv-profil och en musiker som är himla känd. För hundra år sen cirka. Det var kul. Ett annat liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"...lever varannanvecka livet" var en vulgär och respektlös rubricering av din egna sida i tidningen. Säg åt dem att skaffa korrläsare.

Annars var sista meningen i krönikan väldigt fin.

Anonym sa...

Ida, ett mycket fint namn.
Mycket fint.

forandringen.blogg.se

Snyggast i Stockholm sa...

Snyggast i Stockholm är killen på Styrkekram.