onsdag 29 april 2009

11. Vart är ditt favoritresmål och med vem?

Jag skulle vilja åka till USA. Jag vill se allt. Självklart San Fransisco och LA och New York, men även städer som Seattle och Boston. Och New Orleans, men jag vet inte riktigt hur det är ställt med det området sedan Katrina. Det kanske mest gör en ledsen.

Älskar också Vermont, egentligen allt ovanför New York där omkring Maine. New Hampshire. Filmer och böcker har gjort att jag tror mej kunna leva och dö där omkring. Lönnlöv. Mmm. Sen vill jag besöka Kanada. Toronto, inget vildmarksliv för mej tack. Gärna med min kille. USA med kompis. Sen är jag helt för slapparsemestrar. Själv eller med tystlåten vän. Böcker, sol, strand, pool, drinkar, sova. Nånstans utan tsunamirisk, tack.

1 kommentar:

Maria sa...

Gud det där med lönnlöv och romantiserad höst känner jag så väl igen. Vermont eller en fin fyr på Gotland, sak samma, grejen är det där med vacker natur och eldgula löv. Fast hur ofta blir det så egentligen? Typ två veckor per år, sen trillar de av och sen är det kala grenar, pollenallergi och illgrönt resten.
Men drömma kan man ju alltid, och man får väl se till att tajma löven om man åker dit helt enkelt.