lördag 11 april 2009

Such a perfect day, I'm glad I spent it with you

Jag har haft ena såna perfekta dagar. Att jag saknar min unge känns onödigt att påpeka, men det har jag ju så klart. Inte desto mindre har jag ÄLSKAT dessa barnlediga dagar. I onsdags kom Carro, Frida och Lovisa över och vi drack vin och hade lite introtävling. Sen Riche, som inte alls var så kul. Kände ingen..? Mycket läskig känsla, om än väntad. Det är nån annans ställe nu. Torsdagen skulle jag helt VIPS! spela på Spy bars Gubbrum. Var så himla peppad, och spenderade dagen med 3000 MP3:or som oerhört långsamt reducerades ned till ca 200 och sedan brändes på 17 skivor och jag pillade med låtlistor och jag var typ inte klar förrän nio halv tio. Det låter kanske tråkigt, men jag ÄLSKAR att göra låtlistor och spellistor och fundera på vad som ska spelas och lyssna på vilka intron som passar ihop med vilket outro och göra små mental notes (som ändå glöms bort när man är full). Var på Spy bar vid midnatt, inte en käft i lokalen före ett. Och nu, det här kommer låta så himla larvigt, och jag ÄR okej med att jag är närmare medelåldern osv osv, men på ricko så stod halva Södra latin i kön runt midnatt. De var ursnygga i modebloggskläder och med sådana där självförtroenden som man bara har när man är arton. Jag stod där i min "moderna bralla" och var helt nöjd med läget, det är inte det jag vill påpeka, jag vill inte ens gnälla, men med ens så stod det så klart det jag känt av redan natten innan på Riche. Ett generationsskifte har skett. Som sig bör, så ska det ju vara. Helt plötsligt är jag en gammal räv, och det kändes rätt... skönt fanimej. Vid ett smällde det till och så var det fest. Folk stod på bord och soffor och urmånga vänner var där. Så himla fint. Extra tjusigt var att min kille för en gångs skull befann sig i samma festlokal som jag, det händer ca två gånger om året. Misstänker också att det var sista ggn jag spelade i Gubbrummet, för det ska vara samtalstema där, kontakter ska knytas och musiken ska vara smakfull, tänk Toto. Men det gick liksom inte att hindra, det blidde bara hitkavalkad hur mycket jag än försökte att vara svår. Succé. Sov till tolv på fredagen, upptäckte nytt fint fik på Södermannagatan med min kille, gick hem och spenderade ca tio timmar med The Wire, såg ut hela säsong 3. Alltså, det är så bra! Läste lite fantasybok och somnade vid ett, vaknade i morse vid halv tio av att Lina Thomsgård ville frukosta och jag och min kille hade hela dagen på oss och solen sken in genom persiennerna och man kunde spontan-slö-ligga och piffa med ögonmejken utan stress. Jag hade glömt bort den där sköna känslan av att ta varje kvart som den kommer, när man har Hanna hemma så är allting rätt inrutat och OJ nu rev hon ned diskstället. Nu ba: ÖPPEN DAG. Så vi mötte upp Lina sen på det här nya fina fiket från dagen innan och Ruben kom och allt var bara great.

Ikväll är det fest med salladstema hemma hos Lina. Hon har ofta temafester där varje gäst ska ta med sin favoritingrediens. Min: halloumi och citron. Vin och sen Strand och tamejfan, kanske blir det Gubbrummet inatt igen. Vem vet? Allt är öppet!

2 kommentarer:

johanna sa...

Jag vill trycka "gilla" på den här statusuppdateringen!

MANNY-KEN sa...

MEn shiiit va grymt! Längtar tills vi får en bebisfri helg. Om nåt år ellr två.. ha ha.