lördag 18 april 2009

All I wanna do is ride bikes with you and stay up late and watch cartoons

Hanna är jättepepp på cyklar. Pratar om dem hela tiden. Så vi tänkte hon skulle få en snart. Det fanns en för mej ny uppfinning på Sportson, en hoj utan trampor. Kidsen ska liksom gå och putta sej fram och på så vis får de upp balansen jättefort. Låter smart. Jag hade stödhjul flera år för länge minns jag det som, jag var en harig unge som grinade när pappa släppte pakethållaren. Hanna var ytterst tveksam när hon fick korn på den. Men jag tror det blir en hit.

6 kommentarer:

Alex sa...

Återkom MER ÄN GÄRNA med en recension på "kul på hjul" eller vad de där cyklarna utan hjul nu kallas. Jag har nämligen en unge som vägrar cykla eftersom han inte kan. Men man ser på honom att han väldigt gärna skulle vilja cykla, särskilt nu när vi flyttat och grannbarnen plockat fram sina cyklar.

annalin sa...

Cyklar utan hjul..?
Jag har däremot sett cyklar utan trampor, som man ska öva sig på att hålla balansen på innan man går vidare till vanlig tvåhjuling. Har hört att de ska vara riktigt bra (snordyra dock.) Röda Korset säger att stödhjul är farligt (för att barnet inte lär sig balans ordentligt fr början).
Men håller med a.m.o, recensera gärna cykeln utan hjul...

Anonym sa...

Äsch, "farligt" är väl att ta i. Det är väl inte som att vi som började med stödhjul faller som furor i trafiken varje dag för att vi aldrig fick lära oss att hålla balansen.

eff sa...

Jag har fortfarande stödhjul.

J sa...

det är väl bara att lära ungen cykla på en gång? tar en halvdag sen är det klart? varför fippla runt med stödhjul? trilla gör man ju ändå!

Anonym sa...

Det ser verkligen ut som Hanna lyssnar.