måndag 27 april 2009

Måndagsbarn

Jag är alltid så produktiv måndagar. Intervjuat hästkvinna och blev bjuden på turridning med islandshästar, peppad. Fixat internetlogin till min bank på nätet. Skrivit fakturor, jag har ju faktiskt jobbat en hel del i april märker jag. Nu ska jag kirra ny eltillförsel till min bärbara, hej då 800 pix. Och fika med Matsy, han ska hämta upp mej via vattnet om ca femton. Och klockan är inte ens tolv.

Jag måste också skaffa nya böcker. Fantastiska fantasyserien "A song of fire and ice" är SLUT och återkommer först i oktober med ny bok. Jag har blivit så van att läsa läsa läsa nu på all ledig tid och måste genast fastna i ny serie. Tips?

7 kommentarer:

Alice sa...

Jag vill också turrida ju. Vi hade ju en urgammal idé om det där väl. Och nu får du men inte jag, buhuu

Alex sa...

Har du läst Nina Solomins "Ok, amen"? Om inte, gör det!

lars sa...

Jag har ett gäng Fantasy-böcker i lååånga serier hemma. Jag tar med några första böcker och ger till kalle nästa gång vi spelar fotboll så kan du välja någon som passar. Men det är få som är lika bra som Fire 'n Ice.

/Lars

Lena sa...

Har du läst The Southern Vampire Mysteries?

Popmorsan sa...

ah grymt, lars! och nä, har varken läst ok amen eller southern vampire, ska genast kolla opp. tack!

Emma sa...

Läste en fantasyserie som barn som hette typ Sagan om Belgarion. Tyckte jag om då, men vet inte hur den skulle stå sig idag.

Och har du läst Twilight-serien? Också ungdomsböcker, men man blir helt fast... (Det blev ju tyvärr en kass film trots en ursnygg Rob Pattinson.)

Sen har du väl läst Anne Rice? Ett måste för vampyrälskare!

Anonym sa...

En halv gul sol!