onsdag 22 april 2009

Drinking in LA

Jahapp. Då var man solokvist igen. Min kille spelar på Olssons skor och drar därefter direkt till Arlanda för tio dagar i LA. Han och Sverrir. De kommer ha det så himla härligt. Och jag kommer ha det rätt okej här hemma jag med. Helt utan ironi, alltså. Jag ska jobba en massa, måste jobba in fyra veckor På stan, för nu har jag faktiskt SAGT UPP MEJ. Jag kommer vara kvar där litegrann, men bara med en fot, knappt det, med stortån ungefär. För nu är jag nån sorts nöjesredaktör igen! Jag är inte helt hundra på titeln och den är faktiskt skitsamma, men onsdag den sjätte börjar jobba med musik/film/tv/mode/nöjesnyheter på nyheter24. Jag är jättepeppad! Och det ska bli så härligt att ha ett kontor igen, ha gemensamt mål med andra. Också kul att de har sitt näste ovanpå Sturehof, tillbaka till nygamla kvarter med andra ord. Läskigt nära Mrs H också. Jag har inte ens varit in i den butiken på över ett år, men jag bara VET att det står ett par högklackade svindyra pumps därinne som jag aldrig kommer använda om jag köpte men ändå skulle jag känna mej nödgad att köpa om jag gick in. Det brukar bli så. Också nära Zara. Inte lika hotad av det, känner jag. Inte min bag.

Jag har lite torka på ord, känner jag. Noll intressant att komma med. Har varit en konstig dag på många vis. Så det får räcka så.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åmen nejjeeee inte nyheter24! detta journalistikens rövhål.

Popmorsan sa...

haha. luften är fri. precis som åsikterna. jag tror jag kommer kunna göra bra saker där.

Anonym sa...

Exakt... Nyheter 24 är journalistikens absoluta rövhål. Ska du skriva artiklar och få provision per klick också? Men det är väl inte för evigt hoppas jag.

Anonym sa...

Grattis popmorsan, du kommer göra det galant!

hanna sa...

Congrats, du kommer att ge dem ett fett uppsving, ingen tvekan!

M sa...

Oj, jag trodde nyheter24 gjordes av mellanstadiebarn. Tur för dem att du kommer, nivån kommer höjas med minst 100%.