tisdag 28 april 2009

3. Har du någon utbildning, vilken/vilka?

Jag gick Medieprogrammet i Västerås. Det var urdåligt då, det hade precis startat, jag var årskull två. Det gav mej inget. Hade även nästan femtio procents frånvaro, det var ett helvete att pendla Sala-Västerås. Pluggade engelska ett år i London, läste webbdesign i Sthlm när jag kom tillbaka. Resten har bara rullat på, har haft tur. Lärt känna "rätt" människor och så har jobben kommit av sej självt, hade tex inte skrivit något i större utsträckning när Johan Wirfält haffade mej till Rodeo. Känns som en livstid sedan! Mitt första intervju-jobb på Rodeo var med en kille som jag typ blev ihop med veckan innan intervjun, hihi. På Bon intervjuade jag en ursöt amerikansk kille som kallar sej Album Leaf (lyssna på låten Thule, helt fab), efter den intervjun blev det också hångel för han ba "vad gör du i kväll" och jag ba "kom till Riche!" och så gjorde han det och så hamnade vi bakom scenen på Berns. PS. Inget ligga. Bästa hångeltips alltså: jobba som skribent.

4 kommentarer:

Madde (maddepladder) sa...

Oh no. Jag som lagt skribentplanerna på hyllan. Rättare sagt i papperskorgen. Men jag skulle behöva lite hångel. Eller till och med ligga (se sista frågan, haha) ;)

Popmorsan sa...

Bästa sättet att få ligga: gör som killarna gör. Dvs sänk standarden. Alla man ligger med behöver inte vara framtida pojkvänner. Ps. Har aldrig funkat för mej.

Och okej, nu generaliserade jag, men jag tror att killar i större utsträckning tänker så mer än vad tjejer gör.

Madde (maddepladder) sa...

Tror du har rätt. Jag är helt inne på nu att jag inte orkar blanda in något i mitt liv nu, jag vill va själv, inte ha massa krångel. Eller potentiellt krångel. Som om ett ligg skulle vända upp och ned på något...

Maija sa...

Haha, jag har också hånglat upp ett intervjuobjekt! Inget vidare kvalitetshångel though. Men han var snygg och smart och hade en lägenhet jag fortfarande kan dagdrömma om att äga ibland.