tisdag 7 april 2009

Talking about my generation

Gör jag ju INTE. Kolla den här texten nedan, så skriver en kille på sin blogg, den heter kjelliis och på ricko, jag fattar fan inte. Jag har blivit gammal. Och ungdomen kan fan inte stava! En dag i Kjelliis liv, jag tror han hyrde en film och var på Lidl men jag är osäker:

Tjaa buuuus.. :P Hehe.. Vakna vid 10 å sen upp å satte på TV:n vid ½ 11. Å kolla Vbå. + sms:a mkt med Vickis. :D Upp å frukost. Jaa. Låg i sängen kolla Vbå. Sen till Vickis, men fick ej komma in. :( Men Vickis VILLE såå gärna ja skulle komma, menmen.. :/ Kraam å puss å vinka å hem då å sen slöa å ut med återvinning, å hem. + prata med M-L i mob. före ju. :D Å ringde henne sen ja kom in. Å till Vickis hämta filmen hon lånade. Kram å puss å vinka. Ut å till samhälle. Sötiiisar. :D Heej. Lidl. :D Heeja på Mimmi å vi prata lite. :D Kuuul. Sötiiiis. :D (L) Sms:a me Vickis hela tiden. :D (L)(L) Hehe. Hemåt å förbi Vickis. :) Maat sen. :D Å så kola på Y.T. xD Å sen till Vickis me filmer. :D Heja på hennes sööta granntjej. :P Å sen kramaaa Vickis å puss å vinka å så till Coop å 2 sööta tjejer hejaa å prata lite. :D Kände visst igen mej. ;) Viinka sen till dom å fleeer söta. :D Lidl igen.. hitta hjärtesak. xD Haha. Som pepparkakshjärta fast till ägg/pannkaka. ;P Sen ICA. :D Sööt Ida H. i kassan så ja tog den. :D Hihi. Hej söööt. Sen Coop då. :) Matilda va i kassan. :D Heej sötiiis. :D Prata lite. :) Sen hem förbi Vickis. :D Vinkaaaa. Hem. :) Slöaaaaa. Mätt var ja än.. TV å data å prata me M-L å msn å så. :) Spela Röj-Flaggor med M-L + sms:a me Vickis å msn med Lizzie å My. :P Kollar Ballar av stål. Hahaaaahhaahhahaahha. Kuuul å busiiigt prog. :P Hahaha. M-L ringde igen. :D Pratar me henne.. Fika senare.. Å sen sova ännu senare. Byyyyye buuuus.

Hahaha! Jeez. Som att läsa HTML-kod fanimej.

17 kommentarer:

anna sa...

Haahaha..jag dör verkligen! Men det roligaste är att han har skrivit såna där inlägg i TRE års tid, vad det verkar. Lord almighty ge mig styrka!

B sa...

skriver de såhär allihop? har nämligen misstänkt att en 17-årig kusin som jag har koll på via fejjan har svår dyslexi, men han kanske bara är barn av sin tid?

Pang sa...

Men den här vickis? varför fick han inte komma in? Å vart? Jag ser framför mig hur hon bor i typ ett torn. Nu fick jag ont i huvudet, jag är också gammal, fan. Eller tur!

Alex sa...

Beatrice - han är bara barn av sin tid. Min syrra är precis likadan. Hennes kompisar också. Och deras kompisar och ja, du hänger nog med i svängen. Fast jag undrar hur det går för dom på svenskalektionerna? Vad säger svensklärarna? Det undrar jag.

cillan sa...

jag har upptäckt att fler skriver blogg ungefär så. exempelvis anna book. se detta exempel:

Ja det var det…..jamen just det!!! Kollade ju på film igår kväll, den var bra men samtidigt hemsk. Då kan jag säga att ostbrickan var bättre och JA det blev lite vitt vin ;) SÅÅÅÅ gott! och mysigt att bara slappa i soffan för en gångs skull.

det känns som hon skriker, jag blir lite skrajsen.

Anonym sa...

Han verkar matintresserad i alla fall, Coop-Lidl-Ica-coop, allt på en eftermiddag.

Jennie sa...

Jag blev alldeles snurrig...Börjar bli äldre kanske? kris.

Jonas sa...

Lidl - Coop - Lidl - ICA - Coop. Varför bara en gång till ICA?

Popmorsan sa...

Ja, urkonstigt det där med ICA för där jobbade ju SÖÖÖÖÖT-Ida i kassan. ;)

Jag hatar fan smileys.

Hawk and Weasel sa...

Men Stackars Vickis, eller hon kanske är intresserad hon med? Han är alldeles för på, helt klart.

Charlotte sa...

Som blivande svensklärare kan jag inte bli annat än RÄDD (Anna Book-skrik) men jag vet också att många kids lämnar ifrån sig texter med betydligt bättre kvalitet i skolan, så de kan säkert om de vill. Men de vill inte.

Anonym sa...

whats up med dessa jävla vinkningar hela tiden, fattante alltså. Älskar din blogg btw

Anna S sa...

Alltså, jag kollade upp hans blogg, och han på sin presentation skriver han att han är 30 år och gillar tjejer.
30 år. Gillar tjejer.
Killen är inte ungdom, han är lite som eljest. Kanske jobbar på samhall.

Johanna sa...

Jag är svensklärare på högstadiet och kan lugna a.m.o och blivande svenskläraren Charlotte genom att meddela att de flesta är rätt bra på kodskiftning och lämnar in texter som ser helt normala ut för våra gamla stofilögon! Eller. Det är ju inte perfekta texter som lämnas in, men felen de gör har inte med svårt missbruk av smileys och reducerande av hela ord till en vokal att göra i alla fall. Man får vara glad för det lilla!

jordgubbe sa...

Jamen, klart det Anna S säger. Jag läste ett par inlägg och fick en DISTINKT känsla av något handikapp. Möjligen downs med tanke på den våldsamma förtjusningen i precis varenda tjej han träffar och förkärleken för myyyyyys.

T sa...

Tänkte samma sak när jag läste Nöjesguiden igår.
Jag har blivit fett(haha) gammal och 80/90-talisterna har fan ingen humor.

hanna sa...

Herrejävlar. Men det här att inte få komma in och få komma in. Betyder det att han fick ligga till slut? Med M-L, inte med Vickis som han egentligen ville komma in i?

Confusing.