tisdag 21 april 2009

I don't want to wait for our lives to be over, I want to know right now what will it be

Fan. Nu blev jag sugen på att se hela serien igen, när jag kollat lite klipp på Youtube. Dawsons Creek alltså. Det är förmodligen vedervärdigt, eller jag vet att det är det, men det är väl ändå lite bättre än säg... Beverly hills? Väl. Det var ju skit, även om man inte tyckte det då. DC måste ju vara bättre än Kiss-Bevvan. Jag minns DC som finare, lite mer som Felicity kanske. Och ååh, när Joey och Pacey blir kära fast de båda vet att de kommer krossa Dawsons hjärta. PLUS: älskar Michelle Williams. Inte då, men nu.

15 kommentarer:

Hanna sa...

Eventuellt bästa serien i mitt tycke.. lite konstigt men den är fin. älskar också när pacey och joey blir "förbjudet" kära i varandra. =)

Anonym sa...

Nej nej nej! Kolla på Ebba och Didrik istället, där kan man snacka om bra nostalgi. Dawson ville man ju bara spöa, ja jag vill det iaf. Mesiga killar my ass.

SARA sa...

jag fantiserar fortfarande om att få bli ihop med pacey. på riktigt.

X sa...

alltså dawson räddade min högstadietid. visst var det pretto, skittöntigt och extremt orealistiskt (dialogerna! deras superbrådmogna överdrivna självinsikt, hur de alltid kommenterade att de var ungdomar etc.), men jag älskade det under de där jobbiga åren. jag minns hur jag spelade in mina favoritavsnitt och spolade tillbaka scener där dawson eller pacey grinade - grinade! killar liksom! det fanns bara inte i min småstadshögstadievärld, och andra favoritscener som vissa av kärleksscenerna, som var så himla fina ibland. och musiken var grym, tyckte jag då. åh.. dawsons creek för alltid. har fortfarande kvar de fyra vhs:erna med mina favoritavsnitt. måste ju kolla igenom dem någon dag. och angående pacey skrev jag just i saras (hon som också kommenterat här) blogg:

"är övertygad om att han har förstört mitt kärleksliv för alltid så till vida att han under mina känsligaste pubbeår skapade en så otroligt stark idealbild hos mig om hur en snubbe (eller ja en människa eg.) ska vara så att jag troligen aldrig kommer hitta nån som lever upp till bilden."

sorry för denna roman till kommentar, men don't get me started när det gäller dawson.

X sa...

HAHA nej jag dör vad roligt, skrev förra kommentaren innan jag scrollade ner och såg grin-klippet. alltså det var ju kanske inte exakt den här scenen jag avsåg när jag skrev det här med att jag spolade tillbaka på grinscenerna. men det fanns en annan mycket bättre med dawson när hans föräldrar skulle skilja sig och han satt på taket med joey. det var liksom lite mer..sansat. klippen nedan är ju bara otroligt sjukt roligt och inte direkt gripande :D

Anna sa...

Alltså Bevvan är ju tidernas bästa tonårsserie! Fattar inte hur du kan säga att det är dåligt. Det var sponsrat av amerikanska motsvarigheten till Folkhälsoinstitutet eller nåt liknande och det är därför Brandon är spelmissbrukare typ ett avsnitt och att Kelly, David, Donna, Dylan och Steve alla tar droger några avsnitt var. Graviditeter, homofobi, sex, vapen. You name it, de tog upp det. Kan i mina ögon inte bli mer bisarrt och mysigt.

Anonym sa...

...och Dylan! sjukt mkt hetare än Pacey om jag får säga det själv. (kul att såna här inlägg om gamla 90-talsserier skapar sådan intensiv debatt)

Anonym sa...

Såg ni någonsin systerserien till Dawson’s Creek, helt underbara Young Americans? Bättre story, snyggare skådespelare (Katherine Moennig, Ian Somerhalder) och bättre musik (Nick Drake). Lovely! Att serien lades ner efter bara en säsong är ett mysterium…

/Maria

Frida sa...

håller med om young americans anonym. besvikelsen när man insåg att de eventuellt var/inte var syskon men får aldrig veta hur det blir.

anna: håller på med en analys av just bevvan och ska jämföra gamla med nya versionen. blev intresserad av det du skrev om folkhälsoinstitutet - var hittar jag fakta om det?

anna sa...

haha, brandon spelmissbrukare i typ ett avsnitt. ett avsnitt var ju en mindre evighet i bevvans värld.

Alice sa...

Men jag tyckte det bästa var när Andie var med och mådde skit (som jag då!) och Pacey försökte hjälpa henne men man fattade att ett förhållande inte kan byggas på den obalansen. Buhu. Det såg jag om för inte så länge sedan (och skrev något slags konstig prettokommentar i AB som man kan läsa här
http://kartellen.lederhosen.org/blarf/.archive/testtv.jpg)

Om jämförelsen Bevvan då och bevvan nu har jag också skrivit i samma märkliga format här
http://www.aftonbladet.se/kultur/article3268089.ab

Anonym sa...

Jag tyckte den där One pence non the richer låten (Kiss me) som var med i serien var så sjuuuukt bra att jag köpte nån typ av soundtrack till serien. Vilket min kille tycker är vansinningt roligt och därför har ställt upp i cd-hyllan brevid de lite mer crediga soundtracken.

X sa...

HAHA jag har den där skivan också :D

Anna sa...

Frida: Hmm, det var en välupplyst kompis som sa det. Men om du tänker efter inser man ju att det såklart är så.

Frida sa...

anna jag håller med, självklart. skrämma unga amerikaner lite grann. droger är dåligt, se på david silver. eller liknande. men tack för det ändå, tror jag använder det i min analys. utan källa.