onsdag 29 april 2009

13. Vilket är det äldsta plagget som du har som du fortfarande använder?

Oj. Jag slänger så mycket. Eller ger bort snarare. Hmm. För sju år sedan fick jag en sleten gammal vit tisha av min kompis Peter Söderberg som han tryckt ett foto av Kate Moss på. Den har klarat alla rensningar sedan dess. Den är lite för liten nu, men förut satt den löst och ledigt över knotiga nyckelben. Ursnygg. Min Margiela-kavaj har hängt med i över fem år nu också. Men i övrigt har jag nog inte så mycket som är äldre än fyra-fem år. Dyra märkeskläder sparar jag, tänker mej att Hanna ska få sen. Har en jättelyllig Viktor&Rolf-kjol i siden tex, går ju ej att slänga. För liten nu. Expanderad röv. Och mycket märkeskläder jag har är så himla daterade även om jag kan ha dem fortfarande, som en randig Rykiel-tröja som är liksom skuren i olika längder nedtill, jättemärklig. Samma sak med en grön Bernhard Wilhelm-tröja. Och 2 par urfina Eley Kishimoto-pumps, kan inte gå i högklackat längre. Men som sagt, Hanna har en skatt när hon blir äldre.

5 kommentarer:

Schmarro sa...

åh emelie, alla plagg du har slängt på mig. älskar dem. har något ur din garderob på mig varannan dag ungefär.

Anonym sa...

Men hallå, har du slängt dina bruna Levis 502-manchester som jag var såå avundssjuk på? Kram, Mallan.

Popmorsan sa...

haha JAAA. men de hade hängt med i nästan femton år, du.

lina ingeborg sa...

och EMELIE! stickade james dean-tröjan (från kanske acne?) som du hade första gången vi pratade, på amnesty - har du KVAAAR den????? *köpes för stort belopp*

Popmorsan sa...

ååååh, den gamla härliga. en kille blev kär i mej när jag hade den på min första smygis. och ihop. bra karma i den tröjan. och DEN ÄR BORTA sen kanske ett-två år. var kan den vaaaa, lina? om den hittas så är den din.