måndag 6 april 2009

Good vibrations

Ny vecka. Ny morgon på Louie Louie. Mitt finaste fik. Som alltid tröttnar man lite på utbudet, men det har inget med kvaliteten att göra, det beror enbart på att jag hängt här i flera år. Men jag är så trixig och stammis-ig, att jag komponerar egna mackor. Och förmodligen skulle Johannes och Fredrik hata mej om det inte vore så att jag avskyr piffiga mackor, så det enda jag vill ha är en bit bröd med tonfiskröran slabbad på. Eventuellt lite kapris på. Urenkel. Och urgod. Stort plus: här serveras inte ciabatta. I morse när jag kom hit så spelade Johannes Band of horses och kaffet puttrade, gatan kommer snart bada i sol. Uteborden och stolarna står redo att tas ut på trottoaren. Våren alltså. Älskar't.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det var nånting med dig och din blogg som jag gillade. Och när det visade sig att det var Louie vi hade gemensamt så gillar jag dig ännu mer. Heja Johannes och Freddan för världens bästa fik!

Pappa på heltid sa...

Skönt att slänga bort vinterkläderna för en lååång stund!
/Pappa på heltid

Anonym sa...

Han heter inte Fredrik utan Fred. Bara Fred. :-)

Popmorsan sa...

Haha göööör han, jag tänkte Freddan= Fredrik. Dumt av mej!