tisdag 14 april 2009

Night swimming

Jag har köpt en baddräkt. Jag har aldrig varit vän med beach wear. Förut var jag för blek (tonåring 90-tal), sedan kroppsissues (helt onödiga, 20-30), nu är kroppen faktiskt för första gången oformlig på riktigt, om man nu har den typen av ideal jag ändå tragiskt nog besitter, och således gillar jag inte baddräkt nu heller. Men jag är större människa än så och orkar fan inte ha hangup över eventuella kroppsliga defekter längre. Hängig röv, mage, tuttar etc, so what, denna kropp har FÖTT BARN, FÖR FAN. Har klokt nog insett att den enda som bryr sej om hur jag ser ut är jag själv, även om jag min nyfunna smarthet till trots nog aldrig kommer bli helt bekväm med att stå halvnaken till allmän beskådan. Men ungen kommer ju vilja bada i sommar. Så jag har köpt en baddräkt. och om man går fort och ler stort så märker ingen nåt. Det får bli min baddräktsfilosofi.

Hmm. Talar jag emot mej själv här? Äsch, ni fattar vad jag menar. I'm too old for that shit.

Baddräkten jag slagit till på är ursnygg och femtiotalsvampig. Och prickig! Bloggerskan Hanna Fridén har köpt en likadan, hon är löjligt het i den, så jag låter henne visa upp den. Enda problemet är att man vill ha stråhatt eller sjalett och stora stora filmstjärna-glasögon till. Helst också rosa toffletter med rosa fjädrar på. Och det går ju inte, särskilt inte om man vill låta sin bleka lekamen smälta in obemärkt på Eriksdalsbadet.

4 kommentarer:

Mia sa...

Oj så läcker!!! Vart har du köpt baddräckten en sådan vill jag också ha!!

Jag har de perfekta solglasögonen att ha till haha!!!

Popmorsan sa...

på hm, mitt mecka i tillvaron!

Mia sa...

då ska jag kolla där. Tackar!

Hanna sa...

Helst sjukt att det är H&M! Grymt snygg!!