tisdag 7 april 2009

How you gonna kick it? Gonna kick it root down

Eftersom min frisör senast tyckte jag skulle börja färga mitt hår istället, så har den tanken slagit rot. Hon menade att eftersom den nyans jag vill åt är den som toningen blir efter ca tre veckor, så vore det enklast och smartast att jag färgade håret och fick den färg jag ville åt utan tre veckors väntan. Smart iofs. Mina frågor om utväxt och gulgråvita rötter dribblade hon bort. Och naturligt vis ville hon jag skulle göra det på salongen för ca 1000 kronor var fjärde vecka. Klart hon ville.

Nu har min fina vän Lina färgar håret i EXAKT den nyans jag vill åt, Pippi Långstrump-röd fast kanske lite mer blondish, strawberry blonde ungefär, och den finns på Åhlens för endast 69 pix. Så det ska jag ge mej på imorron. Sedan väntar en barnfri påsk, Hanna ska vara hos mormor. Den "semestern" ska spenderas i säng, på fest och i park. I den ordningen. Och mitt hår ska glänsa och gnistra som ett nyplockat smultron.

9 kommentarer:

Anonym sa...

nämen, vilket märke/nyans är det? jag blir bara kulturtant-färg i håret..

Popmorsan sa...

Loreal Casting Ljus guldkopparblond.

Anonym sa...

tusen tack, skitpepp på att jag ska slippa se ut som en tant denna gång...

MammaCita sa...

Jag har haft den en gång. Har för mig att det är en toning så kolla en gång extra på paketet om det var permanent färg du var ute efter. Den blev mörkare än jag hade tänkt mig men riktigt fin efter typ tre veckor...

Anonym sa...

Den färgen blir smashing, använde den innan men sen färgade jag håret mörkbrunt vilket var mycket dumt. Jag vill ha tillbaka min gamla hårfärg(om än artificiell).

Anna sa...

Casting är toning. Fin färg dock. Passar dig.

Shejk sa...

Haremsbrallan...

http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/har-dem-harem.1547

Anonym sa...

Jag har använt det där märket skitlänge och det är verkligen jättebra och snäll mot håret.
Färga INTE herregud.

bebisdelfinen sa...

spökigt att det är exakt den där nyansen jag använder. och att din beskrivning av färgen du är ute efter stämmer exakt in på hur jag vill ha mitt hår. Det kanske ligger i tiden att vara "naturligt" rödhårig. jag ÄR rödhårig. i SJÄLEN.