måndag 13 april 2009

Vättar is the shit.

Nu är det slut på semestern för den här gången! Det har varit så jävlans skönt att bara vara kille och tjej, men igår när jag gick in i sovrummet och såg hannas lilla blå säng (som hon aldrig ligger i) så knöt fan magsäcken ihop sej av saknad. Hon är så himla härlig min unge. Hon kan så mycket och hon har så mycket personlighet. Hon är skitrolig och pratar om viktiga saker som fåglar och spindlar och månen och yoghurt. Hon är så fiiiiiiin. Om en timma ska vi hämta henne.

Tills dess läser jag min helt SJUKT BRA bok-serie A song of fire and ice av George R R Martin. Det är så klart tomtar och troll och skit, men framförallt en episk saga så vacker och låååååång och spännande om riddare och kungar och pakter och onda makter och evil things in the forest beyond att man absolut inte kan sluta läsa. jag är bara inne på bok två, och böckerna är tjocka tjocka och skrivna med pytteliten text och ändå så tänker jag för varje blad jag vänder att "fan, snart tar den slut!". Så bra är den. Igår läste jag åtta timmar i sträck! Finns på Scienceficktion-bokhandeln. KÖP. Vättar is the shit.

1 kommentar:

Hanna F sa...

Jag sträckläste den här under påsken: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Name_of_the_Wind. OMG BRA!!! Och sen kollade jag upp författaren och kolla hans t-shirt: http://www.patrickrothfuss.com/content/author.asp (och hans fantasyskägg)! Sen började jag nästan grina när jag fattade att det inte kommit några fler delar än.

Ska nu beställa de du tipsar om. Fem sjukt tjocka delar låter trösterikt.