lördag 18 april 2009

Helt vanlig fredag bara

Inte blev det nån Kåken-premiär för mej inte. Lina skulle på nån produktionsbolagsfest i Gamla stan och jag blev så himla hungrig att jag stannade hemma och åt 500 gram Farfalle från Barilla. När hon sedan messade och ba "Vietnamnam om tjuge minuter!", ja, då låg jag i pastakoma. Det hjälpte inte ens att hon hade en folkkär artist i sällskapet, älskar folkkära artister, hade jag gått in på Namnam hade jag kräkts av currylukten. Istället tog jag en taxi till Fluffy och Elsa som bjöd på... WOK. Hihi. Och rödtjut. Jag hade med mej Minttu och framåt midnatt dök en Gammeldansk upp. Var i den bästa lägenheten, svarta väggar, prylar från världens alla hörn, var man än tittade så fanns det nåt man ville pilla och vända på, lådor man ville dra ut och plira i, en garderob man dog av avundsjukma inför. Elsa klippte Lovisas hår, vi lyssnade på Halo live-klippet alldeles för många gånger tills Elsa fick nog och satte på gothrock. Vi rökte på ballen, fick rödtjutständer och shottade mint. Sen tog vi taxi till Julia på Le bar rouge och sen snabbt vidare till min killes klubb. Där var det som att gå in i en vägg av svett. Bastuhett och det enda man kunde svalka sej med var öl. Efter en kvart var mascaran nere vid näsvingeshöjd. Fi fan. Det var som Baba Sonic all over again. Promenad hem följt av säng utan tandborstning.





Inga kommentarer: