söndag 5 april 2009

Plötsligt händer det

Jag hatar papper och blanketter och kuvert och formulär och sånt. Jag fattar inget av det. Särskilt inte deklarationer. Gömmer huvudet i sanden och får ångest varje gång jag tänker på hur lite kvitton jag sparat och hur mycket "borden" och "måsten" det alltid är. Jag har eget företag och det är den sämsta kombinationen. För nån vecka sedan eller två så fick jag vad jag trodde var min deklaration. Nyss greps jag av något slags företagsanda och öppnade brevhelvetet. Och NÄMEN! Jag ska enligt deras beräkningar få tillbaka asmycket! Alltså på riktigt, en för mej skitstor summa. Frågan är ju när det kommer? Har fått för mej jul. *älskar skattemyndigheten*

4 kommentarer:

Ida sa...

innan midsommar brukar det vara om du deklarerar i tid. annars i augusti!

Anonym sa...

Har du eget företag får man ju inte tillbaka. Du måste ju lämna in alla dina grejer innan du vet det.

Anonym sa...

Kan det vara så att deklarationen du har fått gäller dina jobb som anställd, där du har fått lön och inte fakturerat? Tror att det blir 2 olika, en på företaget, en på dig.

clara sa...

Min kille har också eget företag och han får tillbaka på skatten i december.